דיווח: גוגל – שיאנית הוצאות השדלנות בוושינגטון עם 16.83 מיליון דולר ב- 2014; אפל הכפילה מאמצי השתדלנות שלה בתקופת טים קוק לעומת סטיב ג’ובס

06:18 15.02.2015

קטגוריות: כללי

תגים: , , , , , , , , ,

עפ”י ניתוח שערך ה-  Consumer Watchdog עולה כי חברת Google היא שיאנית הוצאות השדלנות (לובינג) בקרב מחוקקים ורגולטורים בוושינגטון עם 16.83 מיליון דולר ב- 2014.

במקום השני נמצאת חברת Comcast עם הוצאות בהיקף של 16.8 מיליון דולר.

חברת Facebook, חברת Apple וחברת Amazon רשמו אף הן שיא מבחינת ההוצאות של כל-אחת מהן על שדלנות.

15 החברות המובילות ברמת ההוצאות על לובינג בוושינגטון הבירה הוציאו יחדיו 116.62 מיליון דולר בשנת 2014, ירידה של 3%(-) לעומת הוצאות של 120.28 מיליון דולר בשנת 2013. שש מקרב 15 החברות הללו הגדילו את הוצאותיהן ב- 2014 לעומת היתר שהקטינו הוצאות הלובינג שלהן אשתקד בהשוואה לשנה שקדמה לה.

חברת גוגל הגדילה הוצאות השדלנות שלה ב- 20% ל- 14.96 מיליון דולר בשנת 2014 אם כי ברבע האחרון של השנה שעברה רשמה ירידה של 5%(-) בהשוואה לרבע הרביעי של 2013.

חברת מיקרוסופט דיווחה על ירידה של 20%(-) בהוצאות הלובינג שלה ב- 2014 לעומת 2013.

חברת אפל הגדילה הוצאות הלובינג שלה בוושינגטון ב- 22% בשנת 2014 כולה ובשיעור של 20% ברבע הרביעי של 2014.

האתר www.opensource.org מדווח כי אפל הכפילה מאמצי השתדלנות שלה בתקופת טים קוק לעומת סטיב ג’ובס: ג’ובס נמנע מנסיעות לוושינגטון הבירה ואילו קוק מוגדר כ”נוסע מתמיד” לשם ומאמצי השדלנות של אפל יותר מהכפילו עצמם מאז 2009. בשנת 2014 הפעילה אפל מאמצי שדלנות כלפי הבית הלבן, הקונגרס ו- 13 משרדים וסוכנויות ממשלתיים כשב- 2009 הופנו המאמצים הללו רק כלפי הקונגרס ושש סוכנויות.