דיווחים: שופטת בארה”ב דחתה את הצעת Yahoo לפשרה בתביעה בשל נזקים כתוצאה מליקויי האבטחה שהתגלו ב- 2016; באוקטובר הסכימה החברה לפצות כ- 200 מיליון איש בארה”ב ובישראל שנפגעו כתוצאה מכך

07:50 01.02.2019

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר משפט

תגים:

סוכנות החדשות רויטרס דיווחה כי  השופטת Lucy H Koh ב- UNITED STATES DISTRICT COURT, NORTHERN DISTRICT OF CALIFORNIA, SAN JOSE DIVISION בארצות הברית דחתה את הצעתה של חברת Yahoo לפשרה עבור נזקים בשל ליקויי האבטחה שהתגלו ב- 2016; באוקטובר האחרון הסכימה החברה להסדר הפשרה לכ- 200 מיליון איש בארה”ב ובישראל שנפגעו כתוצאה מכך ולבאי כוחם בתביעה זו.

לפי הדיווח, השופטת קבעה כי ההסדר נעדר שקיפות וכי אינה יכולה להכריז עליו כ’הוגן, מספק והגיוני’ משום שאינו קובע בצורה מפורשת מה היקף הגמול שנפגעי כשל האבטחה יכולים לצפות לקבל מהחברה. היא ציינה כי יש בעייה לגבי קביעת גודל הקבוצה של התובענה הייצוגית. בנוסף, לדברי השופטת באי הכוח של התובעים אמורים לקבל שכר טירחה בהיקף כולל של 37.5 מיליון דולר, סכום גבוה מידי בצורה לא הגיונית, לדעתה, בהשוואה לעבודה שנעשתה מצידם בתביעה.

השופטת גם אמרה כי באופן בולט לשלילה, לחברת יאהו היסטוריה של אי פירסום מידע והיא נעדרה שקיפות בכל הנוגע לכשלי אבטחת נתונים וכי ההסדר הוא המשך של דפוס פעולה של החברה.

בעקבות פסיקת השופטת יצטרכו הצדדים לנסות להגיע להסכם חדש.

Verizon, החברה-האם כיום של Yahoo, הביעה ביטחונה כי תימצא דרך לפיתרון הבעייה.

לפי הדיווח של רויטרס, כ- 3 מיליארד חשבונות יאהו נפרצו בידי האקרים בשנים 2013-2014 אולם החברה גילתה את הבעייה רק בשנת 2016. הסדר הפשרה בבית-משפט בסן פרנסיסקו מתייחס רק לכ- 1 מיליארד מכלל החשבונות שהוחזקו בידי 200 מיליון איש בארה”ב ובישראל בשנים 2012-2016.

גם אתר ה- BBC מדווח על הנושא תוך שהוא מסתמך על דיווחי סוכנות Courthouse News. הסוכנות מפרסמת את החלטת השופטת במלואה ובין שמות התובעים המוזכרים שם יש שני שמות ישראלים: יניב ריבלין ומלי גרנות.

אתר ה- BBC מציין כי השופטת במקרה זה עסקה בעבר במספר תיקים הנוגעים לחברות היי-טק גדולות ובהם סכסוך בין Apple לבין Samsung בנושא פטנטים וכן תיקים הקשורים ל- YouTube, ל- Qualcomm ול- Tesla.