דיווחים סותרים בשאלה האם חברת HP שוקלת לפצל את פעילויותיה

דיווח בלעדי שהתפרסם ב- Quatrz ב- 5 בפברואר 2013 הצביע על כך שמועצת המנהלים של חברת HP שוקלת לפצל את פעילויותיה במטרה להחזיר לבעלי המניות את ערכה המקסימלי של החברה.

מקורות המכירים את הנושא צוטטו כמי שאומרים שהדירקטורים של היולט-פקרד “שקלו את פרטיו של תרחיש פיצול פעילויות אפשרי”. בדיווח נאמר שאין “לחץ גלוי” לפיצול הפעילויות למספר חברות נפרדות ולא התקבלו החלטות. עוד נאמר בו כי החברה “לא הקימה ועדה מיוחדת להעריך את אופציות הפיצול ואין לה כרגע תוכניות לעשות זאת.

לעומת זאת אתר החדשות ZDNet ציטט מקור אחר המקורב לחברה שאמר כי החברה “רוצה להישאר כ- HP מאוחדת”. גם האתר AllThingsD אמר שהדיווח אינו נכון.

המנייה של HP ירדה בשיעור של 75% בתקופה של קצת יותר משנתיים. החברה הודיעה בשעתו כי תפטר קרוב ל- 30,000 עובדים ברחבי העולם עד סוף שנת 2014.

בדו”ח 10-K של החברה שנמסר לרשות לניירות ערך האמריקנית [.S. Securities and Exchange Commission, SEC] ב- 27 בספטמבר 2012 נאמר כי החברה ממשיכה להעריך את החיסול הפוטנציאלי של עסקים ונכסים שאינם מסייעים לה עוד להשיג את יעדיה. “כאשר נחליט למכור נכסים או עסקים אנו עלולים להיתקל בקשיים במציאת רוכשים או אסטרטגיות יציאה חלופיות בתנאים ובמשכי זמן מקובלים מה שעלול לדחות את השגת היעדים האסטרטגיים שלנו. אפשרי גם שנחסל עסק במחיר או בתנאים שהם רצויים פחות ממה שציפינו לו”.