דו”ח של Snowflake Computing/Dimensional Research: סקר מצביע על הגידול בהשקעות במחסון נתונים לצד מגבלות בטכנולוגיות עכשוויות ועתידיות של ביג דאטה

The State of the Data Warehouse, דו”ח של Dimensional Research שהוכן עבור חברת Snowflake Computing   אומר כי סקר שנערך בקרב 315 מקצועני טכנולוגיה ואנליטיקה מצביע על כך ש- 70% מגדילים את השקעותיהם במחסון נתונים [Data Warehousing]. מחסון נתונים עדיין נתפס כמרכיב עסקי קריטי, למרות האתגרים הכרוכים בו.

72% מהנשאלים אמרו כי מחסן הנתונים שלהם חשוב מאוד לתפעול העסקי שלהם.

ממצאי הסקר מצביעים עוד על כך שלדברי 96% מהנשאלים Hadoop אינו מהווה תחליף פרקטי למחסן הנתונים הנוכחי שלהם. 64% מהנשאלים אמרו כי אינם שוקלים הדופ  כתחליף אפשרי לחלק כלשהו של מחסן הנתונים שלהם כיום.

91% מהנשאלים הביעו דאגה לגבי השימוש בהדופ כש- 71% ציינו היעדר מיומנויות ייעודיות כדאגה העיקרית.

עוד מצביעים ממצאי הסקר על כך שכשליש מהנשאלים משתמשים כיום במחסני נתונים מבוססי ענן [cloud data warehouses]. בהקשר לנתון זה ראוי לזכור כי יוזמת הסקר, חברת Snowflake Computing  , עוסקת בתחום זה של מחסון נתונים מבוסס ענן.

העניין בביג דאטה גדול אולם מצוי עדיין בשלביו המוקדמים. 70% מהנשאלים מתעניינים ביוזמת ביג דאטה אולם רק ל- 5% מהנשאלים יישום מלא ו- 11% מצויים בעיצומו של פיילוט ניסיוני בתחום הביג דאטה.