דו”ח של Barclays: גידול באימוץ Hadoop בקרב הארגונים הגדולים

09:54 14.06.2015

קטגוריות: תובנה עסקית BI/ביג דאטה

Raimo Lenschow אנליסט ב- Barclays Bank PLC אומר בדו”ח Big Data Playbook כי חל גידול באימוץ Hadoop בקרב הארגונים הגדולים ומכאן גם בשימוש בביג דאטה. זאת למרות שיישום של הדופ ‘עלול להיות כואב’.

לדבריו המכשולים באימוץ Hadoop צפויים לקטון בשל כך שיותר ארגונים משתמשים במנוע השאילתות  Hive (המשתמש ב- SQL) שפותחה במקור ע”י Facebook.

בחודש ינואר השנה פירסם Deutsche Bank דו”ח לפיו “מנמ”רים חשים כיום נוח עם הטכנולוגיה [של Hadoop] ורואים בה חלק משמעותי של ארכיטקטורת נתונים עתידית”.

לדברי הדו”ח תוכנת הדופ ‘תככב’ בהשקעות האנליטיקה של מנמ”רים בשנת 2015, זאת לאחר שהמנמ”רים התגברו על המכשולים בשימוש בתוכנה שהיו מנת חלקם בשלבים הראשונים ובעיקר בכל הקשור לשימוש בתוכנת מקור פתוח. 12 מקרב 26 המנמ”רים שרואיינו בידי דויטשה בנק אמרו כי יכללו הדופ בתוכניות האנליטיקה שלהם בין אם במסגרת proof-of-concept או ב- production implementation.

Mike Gualtieri אנליסט טכנולוגיות אנליטיקה בחברת המחקר Forrester Research  אומר כי המחסור באנשי מקצוע בעלי מיומנויות לעבודה עם הדופ צפוי להיעלם במהירות משום שיותר ויותר חברות מורות למתכנתים שלהן להשקיע את הזמן בלימוד הדופ. הוא ציין כי ממשקי התכנות לעבודה עם הדופ נכתבים בג’אוה, שפה המוכרת למפתחים ארגוניים רבים.