דו”ח של קבוצת אקדמאים מ- Oxbridge: בריטניה היא בעלת מספר חברות ההזנק הגדול ביותר בעולם (אחרי ארה”ב); מרביתן לא צומחות מעבר לשלב זה

דו”ח של קבוצת חוקרים מ- Saïd Business School/University of Oxford  [בראשות פרופ’ Thomas Hellmann] ומ- Cambridge Judge Business School [בראשות פרופ’ Stelios Kavadias] אומר כי בריטניה היא בעלת מספר חברות ההזנק [סטרט-אפים] הגדול ביותר בעולם אחרי ארצות הברית.

יחד עם זאת, אומרים החוקרים, מרבית החברות הללו לא צומחות מעבר לשלב זה. רק מקצת מהחברות עוברות את שלב הפתיחה, צומחות, מגייסות עוד עובדים ומצליחות.

לדברי החוקרים, המצוטטים בעיתון “פייננשל טיימס“, פחות מ- 1% מקרב 600,000 החברות שנרשמו בבריטניה מאז שנת 2012 השיגו את הסטטוס של “scale up”: גידול של יותר מ- 20% במחזור הכספי או במצבת כוח האדם שלהן בתקופה של שלוש שנים.

עורכי הדו”ח מדגישים כי רמות נמוכות יחסית של מימון זמינות לחברות הבריטיות לעומת החברות בארצות הברית.

במהלך התקופה של 2010-2014, כ- 40% יותר עסקים בארצות הברית בשלב ה- early stage קיבלו מימון הון סיכון בהשוואה לחברות בבריטניה. זאת כאשר הותאמו מספרי החברות בשתי המדינות בשל שינויי בתמ”ג ביניהן.

בין היתר, החוקרים קוראים  ליותר מאמצים להפוך את בורסת London Stock Exchange  למקום הטוב ביותר באירופה לרישום למסחר של חברות בעלות צמיחה מהירה וכן לאיסוף ולניטור טובים יותר של נתונים ומטריצות בביצועי חברות הזנק.