דו”ח חדש: WhatsApp הפכה לגן עדן עבור תעמולה נאצית בגרמניה

21:11 28.04.2019

קטגוריות: רשתות חברתיות

תגים: , ,

דו”ח חדש של BuzzFeed News קובע כי WhatsApp הפכה לגן עדן עבור תעמולה נאצית בגרמניה. לדברי מחברי הדו”ח, למרות שהצגה פומבית של סמלים נאציים מנוגדת לחוק בגרמניה הרי שהדבר אינו עוצר אידיאולוגיים של ימין קיצוני במדינה להפיץ צלבי קרב ותעמולה נאצית ביישומון ווטסאפ. הם טוענים כי WhatsApp השייך ל- Facebook אינו עושה דבר בנושא זה.

מחברי הדו”ח בדקו שורה של קבוצות ווטסאפ, מקצתן בעלות שמות דוגמת Ku Klux Klan International ו- The German Storm ומצאו סיסמאות נאציות, סמלים ו- ויז’ואל אנטישמיים וכן תעמולה המשבחת את אדולף היטלר ואת הרייך השלישי. בנוסף כללו הקבוצות הללו התבטאויות המכוונות נגד מהגרים ונגד השמאל.

מהדו”ח עולה כי חברי הקבוצות הללו גם משתמשים בכלים של ווטסאפ ובהם רכיב ה- custom stickers [שהופעל בגרמניה לראשונה בחודש אוקטובר שעבר] כדי ליצור ולשתף בסמלים נאציים בתוך היישומון.

האתר BuzzFeed News שוחח עם משפטן שהסביר כי שיתופיות של הסמלים הנאציים בצ’אט פרטי עם אדם אחד או כמה בודדים לא תניב ענישה מצד רשויות אכיפת החוק אולם מה שחשוב הוא סדר הגודל של קבוצת הווטסאפ כדי לקבוע האם הדבר הוא בר ענישה מבחינת החוק הגרמני. לקבוצות הימין הקיצוני שנבחנו ע”י האתר יש 90-250 חברים.