דו”ח חדש של ZenithOptimedia: הוצאות הפרסום העולמיות מתאוששות מהר ממה שהיה צפוי

15:33 11.12.2020

קטגוריות: פרסום/שיווק/מדיה

תגים: , ,

דו”ח חדש של ZenithOptimedia שפורסם ב- 7 בדצמבר 2020 קובע כי הוצאות הפרסום העולמיות מתאוששות מהר ממה שהיה צפוי, בעקבות הירידה החמורה ברבע השני של שנת 2020 כתוצאה ממגיפת קורונה.

החברה מצפה עתה כי הירידה בשנת 2020 כולה עומדת על 7.5%(-) ל- 587 מיליארד דולר, פחות משיעור הירידה שנקבה בו בחודש יולי השנה [שיעור ירידה חזוי של 9.1%(-)].

לדברי החברה, התחזית המשופרת היא תוצאה של השגשוג בתחום הסחר האלקטרוני במהלך השנה האחרונה.

עוד אומרת זניט כי הנתח של הפרסום הדיגיטלי הוא יותר ממחצית השוק בשנה הנוכחית.

מדובר בשיעור של 525 בשנת 2020 לעומת שיעור של 48% בשנת 2019.

יצויין כי התחזית של Euromonitor International היא שמכירות המסחר האלקטרוני יגדלו השנה בשיעור של 25% ואילו המכירות בחנויות הפיזיות יקטינו בשיעור של 5%(-).  הוצאות הפרסום הצמוד לתוצאות חיפוש יגדלו השנה בשיעור של 8% ואילו הפרסום במדיה החברתית יגדל בשיעור של 14%.

הגידול בשוק הפרסום בכללו צפוי לחזור במהלכה של שנת 2021 עם שיעור גידול צפוי של 5.6% ל- 620 מיליארד דולר. מה שיתרום לכך הוא המשחקים האולימפיים בקיץ 2021 וטורניר הכדורגל, משחקי ה- EURO. יחד עם זאת התחזית בחודש יולי הייתה לגידול בשיעור של 5.8% בשנה הבאה.

שיעור גידול דומה צפוי גם בשנת 2022: תחזית לגידול בשיעור של 5.2% ל- 652 מיליארד דולר, יותר מהרמה של שנת 2019 אולם בכ- 70 מיליארד דולר פחות מהתחזית שהייתה לפני פרוץ מגיפת קורונה.