דו”ח חדש של Pew Research Center: ישראל במקום השני (בקרב המדינות בעלות הכלכלות המפותחות) עם 88% מהבגירים שהם בעלי סמרטפון

דו”ח חדש של Pew Research Center שפורסם ב- 5 בפברואר 2019 קובע כי הבעלות על סמרטפונים גדלה במהירות ברחבי העולם אולם לא תמיד באופן שווה.

עפ”י ההערכה האחרונה שפירסם ארגון ה- GSMA, ליותר מ- 5 מיליארד איש יש כיום מכשיר נייד ברשותם.

Pew אומרת עוד כי בכלכלות הצומחות, השימוש בטכנולוגיה נפוץ יותר בקרב אנשים צעירים ובעלי השכלה גבוהה יותר.

בטבלת המדינות בעלות הכלכלות המפותחות, דרום קוריאה ראשונה עם 95% מכלל הבגירים שהם בעלי סמרטפונים ו- 5% סלולרי רגיל.

ישראל ממוקמת במקום השני עם 88% מהבגירים שהם בעלי סמרטפון, 10%- עם נייד רגיל ו- 2% שאין להם סלולרי כלל.

בקרב קבוצת הגילים 18-34, הרי ששיעור בעלי הסמרטפונים בישראל גדל מ- 87% בשנת 2015 ל- 91% בשנת 2018. בקרב קבוצת הגילים 35-49, שיעור בעלי הסמרטפונים עומד על 94%, בקרב קבוצת הגילים 50 ויותר, הרי ששיעור בעלי הסמרטפונים גדל מ- 50% בשנת 2015 ל- 80% בשנת 2018.

שיעור הנשים הבגירות בישראל שהן בעלות טלפונים חכמים עומד על 89% לעומת שיעור של 88% בקרב הגברים [יצויין כי במרבית המדינות שנבדקו, השיעור כמעט זהה בין הנשים לגברים מבחינת הבעלות על סמרטפונים].

ישראל מובילה בשיעור הבגירים המשתמשים במדיה חברתית (מקרב המדינות בעלות הכלכלות המפותחות) בשיעור של 77% [שיעור של 82% מקרב הבגירים עם רמת השכלה גבוהה יותר המשתמשים ברשתות חברתיות לעומת שיעור של 73% בקרב בעלי רמת השכלה נמוכה יותר המשתמשים במדיה חברתית].

במקום השלישי ממוקמת הולנד ואחריה (בסדר יורד) שבדיה, אוסטרליה, ארצות הברית ספרד, גרמניה, בריטניה, צרפת, איטליה, ארגנטינה, יפן, קנדה, הונגריה, פולין, רוסיה ויוון.

בקרב הכלכלות הצומחות מובילה דרום אפריקה ואחריה (בסדר יורד) ברזיל, הפיליפינים, מקסיקו, תוניסיה, אינדונסיה, קניה, ניגריה והודו.