דו”ח חדש של Interactive Advertising Bureau, IAB ושל PwC: במחצית הראשונה של 2018 חל גידול של 23% בהוצאות הפרסום הדיגיטלי בארה”ב

Internet Advertising Revenue Report, הדו”ח הרבעוני של Interactive Advertising Bureau, IAB ושל New Media Group/PwC שפורסם ב- 13 בנובמבר 2018 אומר כי במחצית הראשונה של שנת 2018 חל גידול בשיעור של 23% בהוצאות הפרסום הדיגיטלי בארה”ב, ל- 49.5 מיליארד דולר. זאת לעומת היקף של 40.3 מיליארד דולר במחצית הראשונה של שנת 2017.

בין הגורמים לגידול זה: הגידול של כלכלת מותגים ישירה והגידול בתחום ה- mCommerce. לדברי עורכי הדו”ח, אין עוד הסתפקות בעריכת שופינג בחנויות המסורתיות [brick and mortar stores] אלא מאמצים מותגים או קווי מוצרים שלעיתים קרובות אף אינם נמכרים כלל בחנויות המסורתיות אלא בפלטפורמות דיגיטליות בלבד והיישר לצרכנים [digital-first, direct-to-consumer, DTC]. מצב זה מניע מפרסמים וקמעונאים לפנות לצרכנים חדשים באמצעות המובייל.

עוד עולה מהדו”ח כי הכנסות מפרסום בוידיאו דיגיטלי הסתכמו ב- 7 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה הנוכחית, גידול בשיעור של 35% לעומת המחצית הראשונה של השנה שעברה. 60% מההכנסות הללו מגיעות מ- mobile video.

המובייל מהווה כיום 63% מכלל הכנסות הפרסום הדיגיטלי והוא ממשיך להוות את פלטפורמת הפרסום המובילה של האינטרנט. זאת לעומת שיעור של 54% מכלל ההכנסות במחצית הראשונה אשתקד.

המפרסמים הוציאו 30.9 מיליארד דולר על פרסום במדיית מובייל, גידול בשיעור של 42% לעומת 21.8 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

הכנסות הפרסום ברשתות החברתיות הסתכמו ב- 13.1 מיליארד דולר בשישה החודשים הראשונים של שנת 2018, גידול בשיעור של 38% לעומת שישה החודשים הראשונים של שנת 2017.