דו”ח חדש של CCS Insight: ב- 2022 יהיו בעולם יותר ממיליארד חיבורי דור חמישי

דו”ח של חברת המחקר CCS Insights  שפורסם ב- 4 ביוני 2020 אומר כי בשנת 2022 יהיו ברחבי העולם יותר ממיליארד חיבור 5G. בסוף שנת 2025 כבר יהיה מדובר ב- 3.2 מיליארד חיבורי דור חמישי [כאחד מכל ארבעה חיבורי מובייל בעולם באותה השנה].

לדברי חברת המחקר, משבר הבריאות הנוכחי ואי הודאות הכלכלית יהיו בעלי השפעה מתונה בטווח הקצר [בעיקר, המחצית הראשונה של שנת 2020] על אימוץ הדור הבא [בפריסה של רשתות הדור החמישי ובמכירת התדרים] אולם העתיד של הדור החמישי נותר טוב. אומנם יהיו דחיות בטווח הקצר אולם צפוי אימוץ עולמי חזק בהמשך.

מדובר בעדכון של התחזית הקודמת של חברת המחקר מתחילת השנה הנוכחית. הדבר מתבסס על ההנחה ששוק הסלולר העולמי יתאושש לחלוטין בשנת 2022 כשהיקפי המכירות צפויים להיות גדולים יותר מאלה של שנת 2019.

חברת המחקר גם צופה כי ההשקעות בדור החמישי ימשיכו באותו הקצב גם במהלך השנים הקרובות. חברות הטלקום מבקשות להגדיל את הקיבולת ואת היעילות של הרשתות שלהן.

למרות נושא קורונה, המומנטום הכולל לגבי דור חמישי נמשך במדינות רבות, אומרת חברת המחקר. בדרום קוריאה יש כבר יותר משישה מיליון חיבורי דור חמישי כשנה לאחר תחילת היישום. שלוש חברות הסלולר ביפן השיקו שירותי דור חמישי. באירופה, רשתות דור חמישי קיימות כבר ב- 17 מדינות.

סין צפוייה להיות עם כ- 100 מיליון חיבורי דור חמישי בשנת 2020 ובשנת 2024 לחצות את רף ה- 1 מיליארד. כיום כבר שתי-חמישיות מכלל המכשירים שנרכשו בסין הן בעלות יכולות של דור חמישי.