דו”ח חדש של צ’ק פוינט חושף את סיכוני האבטחה העיקריים המשפיעים על ארגונים ברחבי העולם

The Check Point 2013 Security Report, הדו”ח השנתי של חברת Check Point Software Technologies שפורסם ב- 21 בינואר 2013, חושף את סיכוני האבטחה העיקריים המשפיעים על ארגונים ברחבי העולם.

הדו”ח של חברת צ’ק פוינט בוחן את איומי האבטחה העיקריים, את יישומי הרשת המסוכנים ואת אובדן הנתונים הנגרם ע”י עובדים בשגגה ולא במזיד.

בין היתר מצביע הדו”ח על כך ש- 58% ממרכזי השלישה והבקרה [command and control centers, C&C] של ה- botnets ואשר פגעו ב- 63% מהארגונים בעולם – ממוקמים בארצות הברית ולא בסין.

53% מהמחשבים שהשתלטו עליהם מרחוק נפגעו בעזרת נוזקה חדשה [malware] לפחות פעם אחת ביום כתוצאה מהדבקות שכבר קיימת אצלם ברשתות.

עוד מצביע הדו”ח על כך ש- 75% מהארגונים אינם משתמשים בגרסאות התוכנה המעודכנות ביותר והכוללות את הגנות האבטחה האחרונות. מדובר בתוכנות הפופולאריות ביותר דוגמת שתי התוכנות של חברת אדובי (Adobe Acrobat Reader ו- Adobe Flash Player) בדפדפן האינטרנט Microsoft Internet Explorer וב- Java.

בנוסף, 44% מהארגונים אינם משתמשים בגרסה האחרונה של Microsoft Windows Service Packs הכוללת את שדרוגי האבטחה המעודכנים ביותר מטעם מיקרוסופט.

עוד נאמר בדו”ח כי 91% מהארגונים משתמשים ביישומונים בעלי סיכוני אבטחה פוטנציאליים.