דו”ח חדש של חב’ המחקר IDC: הוצאות ה- ICT העולמיות יסתכמו ב- 4.3 טריליון דולר ב- 2020, גידול של 3.6% לעומת 2019

דו”ח של חברת המחקר IDC  שפורסם ב- 18 בפברואר 2020 אומר כי הוצאות טכנולוגיית המידע והטלקום העולמיות יסתכמו ב- 4.3 טריליון דולר בשנת 2020. זאת בעיקר בשל השקעות במכשירים, יישומונים ושירותי IT .

לדברי International Data Corporation, מדובר בגידול בשיעור של 3.6% לעומת ההוצאות בשנת 2019.

ההוצאות של המגזר הציבורי והמסחרי על טכנולוגיית מידע (חומרה, תוכנה ושירותי IT), שירותי טלקום ושירותים עסקיים יסתכמו השנה בכ- 2.7 טריליון דולר והיתר יהיו מצד המגזר הצרכני.

בין הגורמים המפריעים להוצאות ה- ICT מונה חברת המחקר את ההאטה הכלכלית, השקעות עסקיות חלשות, ציפיות ייצור לא ודאיות בשילוב עם מדינויות פרוטקציוניסטיות ומתיחויות גיאופוליטיות (לרבות מלחמת הסחר סין-ארה”ב, איומי ארה”ב להטלת מכסים על כלי רכב המיוצרים באיחוד האירופי והמשך אי הודאות לגבי עיסקת ה- Brexit שבין בריטניה לבין האיחוד האירופי).

עוד מצביע הדו”ח של חברת המחקר על כך שיותר ממחצית מכלל הוצאות ה- ICT בשנת 2020 יגיעו מקרב הוצאות טכנולוגיית המידע אשר מה שיניע אותן הן רכישות של מכשירים (בעיקר טלפונים ניידים ומחשבים אישיים) וכן מיישומונים עסקיים.

תחום שירותי הטלקום יגיע לנתח של יותר משליש מכלל הוצאות ה- ICT בשנת 2020. שירותי טלקום מובייל יהיו הקטגוריה הגדולה ביותר עם יותר מ- 859 מיליארד דולר ואחריהם שירותי טלקום נייחים. שי הקטגוריות יחוו גידול באיזור התחום החד-ספרתי הנמוך.

ארבע תעשיות – בנקאות, ייצור תהליכי, שירותי קצועיים וטלקום – יגיעו יחדיו לנתח של 40% מכלל הוצאות ה- ICT המסחריות השנה.