דו”ח חדש של אריקסון: צרכנים מוכנים לשלם תוספת פרימיום עבור דור חמישי: משתמשי סמרטפונים נכונים לשלם תוספת של 20% עבור 5G

5G Consumer Potential, דו”ח ConsumerLab  של חברת  Ericsson  שפורסם ב- 7 במאי 2019 אומר כי בניגוד להנחה המקובל כיום לפיה צרכנים אינם מוכנים לשלם יותר הרי שמסקר שערכה החברה עולה כי צרכנים מוכנים לשלם תוספת פרימיום עבור דור חמישי: משתמשי סמרטפונים נכונים לשלם תוספת של 20% עבור 5G. הנתון אף גדל לשיעור של 32% תוספת בקרב מחצית מכלל המאמצים המוקדמים [early adopters] של הטכנולוגיה החדשה.

יחד עם זאת, ארבעה מכל עשרה מקרב אלה הנכונים לשלם יותר גם מצפים למודלים חדשים של תשלום וכן היותה של רשת דור חמישי מאובטחת.

הדו”ח נועד לבחון את הערך של הדור החמישי לצרכנים ולהציג את ההזדמנויות הזמינות בפני ספקי שירותי תקשורת.

מהדו”ח עולה כי צרכנים רואים תועלת בטווח הקצר מטכנולוגיית הדור החמישי האמורה לספק הקלה לגודש הרשתות העירוני [urban network congestion] במיוחד באותן הערים היותר גדולות [mega-cities] בהן שישה מכל עשרה משתמשי טלפונים מדווחים על בעיות קליטה באיזורים צפופים.

הצרכנים גם מצפים שהשקת שירותי דור חמישי תגרום לזמינות של בחירות פ-רחב ביתי גדולות יותר.

עורכי הדו”ח אומרים כי דפוסי השימוש העכשווים בדור הרביעי אינם בהכרח אינדיקציות להתנהגות שימוש עתידית. הדור החמישי אמור להניב צריכת וידיאו מוגברת לרבות זרימת וידיאו ברזולוציות גדולות יותר וכן להשתמש בפורמטי וידיאו דוגמת Augmented Reality, AR/Virtual Reality, VR. ההערכה היא שבעקבות כך, צפויות עוד שלוש שעות נוספות בשבוע של צפייה בתוכן וידיאו באמצעות מכשירים ניידים.

השימוש בדאטה מצד אחד מכל חמישה משתמשי סמרטפונים צפוי לגדול בשנת 2025 ליותר מ- 200GB לחודש במכשיר מותאם לדור חמישי.

* המחקר מבוסס ראיונות עם 35,000 משתמשי סמרטפונים בגילים 15-69 ב- 22 מדינות.