דו”ח חדש: הנתח של הערוצים המקוונים יגיע ב- 2020 ל- 28% מכלל רכישות הסמרטפונים העולמיות

דו”ח של חברת המחקר Strategy Analytics  שפורסם ב- 16 ביולי 2020 אומר כי הנתח של הערוצים המקוונים יגיע ב- 2020 ל- 28% מכלל רכישות הסמרטפונים העולמיות.

זאת בהשוואה לנתח של 24% לערוצים המקוונים שהיה בשנת 2019. כיום, למעשה, אחד מכל ארבעה סמרטפונים בעולם נמכר באופן מקוון.

לדברי חברת המחקר, למגיפת קורונה “השפעה עיקרית על אופן המכירה של טלפונים חכמים. סגרים מקומיים והוראות הריחוק החברתי מאלצים את הלקוחות לשנות את הרגלי והתנהגויות השופינג שלהם. מגיפת הוירוס העולמי כותבת-מחדש את ספר הכללים של מכירות סמרטפונים כשעוד ועוד עסקים – יותר מאי-פעם בעבר – עוברים לעשות עסקים באופן מקוון”.

עוד מציינת חברת המחקר כי קמעונאים הפועלים באופן מקוון בלבד, דוגמת Amazon בארה”ב, Flipkart בהודו ו- JD.com  בסין, הם “בין המנצחים הברורים כתוצאה מהמעבר העולמי לסחר אלקטרוני לצרוך רכישת סמרטפונים. גם המכירות הישירות המקוונות של יצרני סמרטפונים דוגמת החנות המקוונת של חברת Apple יחוו גידול יציב בשווקים הבוגרים”.

לעומתם, בין המפסידים יהיו קמעונאי סמרטפונים בעלי מספר גדול של חנויות פיזיות דוגמת Dixons Carphone בבריטניה אשר קורונה הביא לירידה עצומה בהכנסותיהם. גם חברות מובייל דוגמת AT&T בארצות הברית ו- Telia בשבדיה יסבלו מהמצב משום שחלק ניכר ממכירות הסמרטפונים שלהן מתבצע בחנויות ומסתמך על אינטראקציות פנים-אל-פנים על אנשי מכירות. “מפעילי סלולר אשר מוכרים סמרטפונים יצטרכו בשנים הקרובות לחשוב את מה שאין חושבים עליו ולבנות-מחדש את אופן הפעילות או שייאלצו לסגור את חנויות הקמעונאות הפיזיות שלהם (offline retail stores).