דו”ח חדש: ארה”ב חשה מאויימת מהיכולות הסייבריות של סין

Occupying the Information High Ground: Chinese Capabilities for Computer Network Operations and Cyber Espionage, דו”ח של חברת Northrop Grumman שהוכן עבור US-China Economic and Security Review Commission [אשר הוקם ע”י הקונגרס האמריקני ב- 2000] ופורסם ב- 7 במארס 2012, מצביע על כך שחיזוק היכולות הסייבריות של סין יסבך את מאמציה של ארצות הברית להגן על עצמה מפני ריגול תעשייתי ואף יגרמו לעימותים צבאיים במקומות דוגמת טייוואן.

ארצות הברית, אומר הדו”ח, ניצבת בפני סיכונים מצד תוקפים אשר שואפים להסתנן לשרשרות האספקה של מגזר האלקטרוניקה דוגמת שבבים או מעגלים משולבים ובכך ניתן יהיה לבצע בהם שינויים שיגרמו לכשל בפעילותם. כבר כיום נלחמת ארה”ב בציוד מזוייף המגיע מסין.

בתחום המלחמה האלקטרונית אומר הדו”ח כי הקושי של ארה”ב הוא בכך שקשה לייחס צעדים סייברים אגרסיבים לגורם כלשהו מה שמסבך את אפשרויות התגובה. סין פיתחה יכולות חזקות לשבש את מערכות הפיקוד והשליטה האלקטרוניות של צבא ארה”ב [C4ISR]. סין גם משקיעה רבות במישור האקדמי ולפחות 50 אוניברסיטאות המבצעות מחקר בתחום אבטחת מידע מקבלות מימון מקרנות טכנולוגיות לאומיות.