דו”ח ה- Global Innovation Index 2018 של ארגון WIPO (המסונף לאו”ם) בשיתוף עם INSEAD ואוני’Cornell : ישראל התקדמה שישה מקומות לעומת הדירוג הקודם והיא כיום במקום ה- 11

Global Innovation Index 2018; Energizing the World with Innovation, הדו”ח השנתי של World Intellectual Property Organization, WIPO ארגון המסונף לאו”ם, אשר נערך בשיתוף פעולה עם Cornell University ועם בית-הספר לעסקי INSEAD הצרפתי מספק מטריצה מפורטת לגבי ביצועי החדשנות ב- 126 מדינות וכלכלות ברחבי העולם. המדד מתבסס על 80 אינדיקטורים שונים של חדשנות לרבות הסביבה הפוליטית, החינוך, התשתיות והתחכום העסקי.

לפי וויקיפדיה, הארגון העולמי לקניין רוחני WIPO הוא סוכנות מיוחדת של האומות המאוחדות לעודד פעילות יצירתית ולקדם את השמירה על הקניין רוחני בעולם. הארגון נוסד בשנת 1967 וחברות בו 183 מדינות. הארגון מפקח על יישומן של 24 אמנות בינלאומיות. מטה הארגון נמצא בז’נבה, שווייץ.

הדו”ח ממצב את ישראל במקום ה- 11 מבין כלל המדינות שנבדקו. מדובר בטיפוס של שישה מקומות לעומת הדירוג הקודם. ראשונה – שווייץ; שנייה – הולנד; שלישית – שבדיה. בריטניה רביעית וארה”ב – שישית.

■ פורסם לראשונה בחלון המבזקים של אתר זה ב- 11 ביולי 2018 בשעה 14:21.