גרינפיס: היולט-פקרד ודל מובילות את דירוג מוצרי האלקטרוניקה הצרכנית הירוקים יותר

Guide to Greener Electronics, הדירוג התקופתי של הארגון העולמי לשמירה על איכות הסביבה גרינפיס [Greenpeace] שפורסם ב- 9 בנובמבר 2011, מצביע על כך שמקצת מיצרני האלקטרוניקה הצרכנית שיפרו את פעילותן בהיבט של שמירה על איכות הסביבה ושימוש בפחות חומרים רעילים במוצריהן ומקצת מהחברות ממשיכות להבטיח שיפורים אך אינן ממשות את הבטחותיהן.

הדירוג האחרון של גרינפיס לגבי 15 יצרנים של מחשבים אישיים, מכשירי טלוויזיה וטלפונים ניידים מכיר במאמציהן של החברות HP (עם ציון כולל של 5.9 מתוך 10) ו- Dell (עם ציון של 5.1 מתוך 10) בתחומים הללו.

לעומתן חברת Nokia שירדה בדירוג למקום השלישי (עם ציון 4.9 מתוך 10) לאחר שהובילה את כל הדירוגים מאז ספטמבר 2008 והיא מקדימה את חברת Apple במקום הרביעי (עם ציון 4.6 מתוך 10).

חברת Sony Ericsson ממוקמת במקום השישי (עם ציון של 4.2) והיא מקדימה את Samsung Electronics במקום השביעי (4.1) ו- Lenovo במקום השמיני (3.8).

במקום התשיעי ממוקמת חברת Panasonic ואחריה חברת Sony במקום העשירי, חברת Sharp במקום האחד-עשר, חברת Acer במקום השניים-עשר והחברות LG Electronics ו- Toshiba החולקות יחדיו את המקום השלושה-עשר (שתיהן עם ציון 2.8).

במקום האחרון ממוקמת חברת Research in Motion, RIM יצרנית BlackBerry (עם ציון של 1.6 מתוך 10).