גרטנר: BrexIT – ההחלטה על היפרדות בריטניה מגוש האירו: הוצאות ה- IT העולמיות יגדלו אך הברקזיט יאט את הקצב

22:24 25.06.2016

קטגוריות: ברקזיט (Brexit) טכנולוגיית מידע

תגים: ,

Understand the Brexit Impact on IT, דו”ח של האנליסטית Heather Pemberton Levy בחברת המחקר Gartner  שפורסם ב- 24 ביוני 2016, ו-

Brexit Will Disrupt CIO and Vendor Plans Through 2018, דו”ח משותף של ארבעה אנליסטים בחברת המחקר Gartner  שפורסם אף הוא ב- 24 ביוני 2016,

אומרים כי בעקבות ההחלטה על היפרדות בריטניה מגוש האירו יושפעו הוצאות טכנולוגיית המידע העולמיות מכך אולם בריטניה היא שתסבול מכך. עד כה הייתה התחזית של גרטנר לגבי בריטניה לגידול בשיעור של 1.7% בהוצאות ה- IT בשנת 2016 ל- 179.6 מיליארד דולר אולם בעקבות תוצאות ההצבעה במשאל העם ביום חמישי האחרון מעריכה עתה חברת המחקר כי מדובר בירידה בוודאות בהוצאות ה- IT בממלכה המאוחדת בשנת 2016 ואולי גם בשנת 2017.

האנליסט John-David Lovelock, סגן נשיא למחקר בחברת גרטנר מסכם בקיצור את הסיבה להערכה החדשה: אי-ודאות. “זו עומדת להיות בעייה נמשכת במהלך שישה החודשים הקרובים”. לא רק שראש הממשלה הנוכחי דיוויד קמרון יתפטר בעוד שלושה חודשים (בחודש אוקטובר הקרוב) אלא שצפויות עוד שנתיים של דיונים בין בריטניה לבין האיחוד האירופי לגבי תנאי הפרישה שלה מהאיחוד.

“הזמן להתאוששות מהירידה בערך הלירה שטרלינג שהתרחשה אשתקד היה אמור להיות קצר וברבע הראשון של שנת 2017 – חזרה לרמות של שנת 2015”. ואולם, בעקבות תוצאות ההצבעה במשאל העםף ההתאוששות של הליש”ט תהיה, ככל הנראה, ארוכה יותר, כשהעלויות של מוצרי ושירותי IT בבריטניה – הנקובים במקור בדולרים – יהיו יקרות יותר במשך תקופה ארוכה יותר משום שספקי הטכנולוגיה יעלו  מחירים כדי לכסות על עלויות ולהגן על שולי הרווח.

גרטנר הקטינה במעט את תחזית הגידול העולמית בהוצאות IT לשנת 2016 מ- 1.5% ל- 1.2% (או מעט יותר) והן יסתכמו ב- 3.4 טריליון דולר.

המצב החדש עתה פוגע בהוצאות ה- IT באירופה כולה, לדברי גרטנר. הנתח של בריטניה מהווה 26% מהוצאות הטכנולוגיה במערב אירופה (לעומת נתח של 18% של גרמניה שהיא הכלכלה הגדולה ביותר). תחזית הוצאות ה- IT של מערב אירופה לשנת 2016 הייתה עד כה לגידול בשיעור של 0.2% בלבד אולם היא צפוייה להיות שלילית ולהסתכם ב- 688.7 מיליארד דולר.