גרטנר: שני-שלישים מהארגונים הגדולים יאמצו עד שנת 2017 פיתרון ניהול מכשירים ניידים

בכנס השנתי Symposium/ITxpo של גרטנר אמרו אנליסטים של חברת המחקר Gartner ב- 25 באוקטובר 2012 כי 90% מהארגונים הגדולים עד שנת 2017 יהיו בעלי שתי מערכות הפעלה (או יותר) שיצטרכו לתמוך בהן.

בשנה האחרונה אימצו חברות רבות את ה- iOS של חברת Apple כפלטפורמה המכשיר הנייד הראשית שלהם וחברות רבות עוד יעשו כן במהלך 12-18 החודשים הקרובים. כיוון שארגונים מציעים תמיכה מרובת-פלטפורמות ופלטפורמות חדשות – דוגמת Windows 8 – ממשיכות לצוץ בשוק, הרי שצרכי ניהול מכשירים ניידים [mobile device management, MDM] ימשיכו לגדול.

גרטנר אומרת כי הפונקציונליות הגדלה של טלפונים חכמים (סמרטפונים) והפופולאריות הגוברת של מחשבי לוח (טבלטים), מרבית תעבורת הרשת והנתונים הארגוניים – שבעבר היו המתחם הראשי של המחשבים האישיים בארגונים – עוברים למכשירים הניידים.

“העידן של המחשב האישי הסתיים. עובדים יותר ויותר ניידים ומחפשים אחר דרכים להיות מחוברים ומקושרים בכל מקום בו צריך לבצע עבודה. הרווחים בנוחות ובפרודוקטיביות שמכשירים ניידים מציעים מפתים את מרבית החברות ועובדיהן. אבטחת נתונים ארגוניים במכשירים הניידים היא אתגר גדול אולם כזה שארגונים חייבים לאמץ”.

לדברי גרטנר, באמצעות יישום של מערכת תמיכה מובנית בעלת רמות תמיכה משתנות, מחלקות IT יכולות לגונן על מידע עסקי ולאכוף מדינויות לגבי תנועת נתונים בין המכשירים הניידים לבין הרשת הארגונית.

בנוסף, הדרך היחידה בה אנשי ה- IT יכולים לשמר את הבקרה היא באמצעות הפרדת מכשירי המחשוב הניידים לשלוש קטגוריות נבדלות: מכשירים סטנדרטיים שניתן לבטוח בהם ואשר מסופקים בידי הארגון; מכשירים ש”ניתן לגלות כלפיהם סובלנות” ומכשירים שאינם-נתמכים. עפ”י תרחיש זה המשתמשים מקבלים רשימה מוגדרת מראש בכל קטגוריה יחד עם תקציב חזוי שכל בחירה תצרוך. כך תתאפשר אופטימיזציה של הטכנולוגיות בהתאם לדרישות ולצרכים של המשתמשים מבלי לחרוג מהתקציב.