גרטנר: שוק ה- CRM גדל ב- 2014 בשיעור של 13.3% ל- 23.2 מיליארד דולר

Market Share Analysis: Customer Relationship Management Software, Worldwide, 2014, דו”ח של חברת המחקר Gartner  שפורסם ב- 19 במאי 2015 אומר כי שוק ניהול קשרי לקוחות [Customer Relationship Management, CRM] גדל בשנת 2014 בשיעור של  13.3% והסתכם ב- 23.2 מיליארד דולר.

זאת לעומת היקף של 20.4  מיליארד דולר בשנה הקודמת, שנת 2013.

עשרה יצרני ה- CRM המובילים היוו יותר מ- 60% מכלל השוק בשנת 2014 או 14 מיליארד דולר, גידול של 14% לעומת שנת 2013.

בדירוג היצרנים המובילים לשנת 2014 כמעט ולא היה שינוי בהשוואה לדירוג בשנת 2013. ראשונה – Salesforce.com [עם נתח שוק של 18.4%], שנייה – SAP [עם נתח שוק של 12.1%], שלישית – Oracle [עם נתח שוק של 9.1%], רביעית – Microsoft [עם נתח שוק של 6.2%] וחמישית – IBM [עם נתח שוק של 3.8%].

חברת המחקר גרטנר אומרת כי נמשך הביקוש החזק לתוכנה כ- שירות [Software-as-a-Service, SaaS] כשתחום זה היווה כ- 47% מכלל הכנסות תוכנות ה- CRM בשנת 2014.