גרטנר: צפוייה ירידה של 5.5%(-) בהוצאות טכנולוגיית המידע העולמיות ב- 2015 ל- 3.5 טריליון דולר וזאת בשל הגידול בשער הדולר

Wordwide IT Spending Forecast, 2Q15 Update, דו”ח של חברת המחקר Gartner  שפורסם ב- 30 ביוני 2015 אומר כי צפוייה ירידה של 5.5%(-) בהוצאות טכנולוגיית המידע העולמיות ב- 2015 ל- 3.5 טריליון דולר.

הירידה בהשוואה לשנת 2014 נובעת בשל הגידול בשער הדולר. לדברי חברת המחקר, במונחי מטבע קבועים מדובר דווקא בגידול של 2.5%.

התחזית הקודמת של גרטנר (מאפריל 2015) הייתה לירידה של 1.3%(-) במונחי דולרים ולגידול במונחי מטבע קבועים.

“אנחנו רוצים להדגיש כי אין המדובר בקריסת השוק. זו הדוגמה לאשליות שתנודות גדולות בערך הדולר מול מטבעות אחרים עלולות ליצור. עם זאת, יש השפעות משניות לגידול בערך הדולר האמריקני. היצרנים צריכים להעלות מחירים כדי להגן מפני ההוצאות ועל שולי הרווח של מוצריהם. לאור המחירים החדשים, הארגונים הגדולים והצרכנים יצטרכו לקבל החלטות חדשות לגבי רכישותיהם”.

שירותי תקשורת ימשיכו להיות פלח ההוצאות הגדול ביותר של טכנולוגיית מידע בשנת 2015 כשההוצאות צפויות להסתכם השנה בכ- 1.5 טריליון דולר. יחד עם זאת פלח זה גם חווה את הירידה החדה ביותר בקרב חמישה מגזרי ה- IT הראשיים. שחיקת מחירים ואיומי תחרות מונעים גידול בהכנסות ביחס לשימוש הגובר במרבית השווקים הלאומיים.

בשוק המכשירים, הטלפונים הניידים ימשיכו להיות הפלח המוביל. כלל מכירות הטלפונים החכמים (סמרטפונים) במונחי יחידות נמכרות יתחילו להישאר ללא שינוי.

שוק המחשבים האישיים ומחשבי הלוח (טבלטים) ממשיך להיחלש עם עלייה חזוייה של 10% במחירים הממוצעים של מחשבים אישיים במדינות המושפעות משערי המטבעות, דבר שיגרו לדחיית הרכישות המתוכננות לצד גידול במלאים.

הוצאות התוכנה הארגונית צפויות לרדת בשיעור של 1.2%(-) להיקף של 654 מיליארד דולר. לדברי גרטנר, יצרני תוכנה רבים  ינסו לא להעלות מחירים.

הוצאות שירותי IT צפויות לרדת בשנת 2015 בשיעור של 4.3%(-).