גרטנר מפרסמת שורה ארוכה של תחזיות לקראת שנת 2012

Top Predictions for IT Organizations and Users, 2012 and Beyond: Control Slips Away, דו”ח של חברת המחקר Gartner שפורסם ב- 1 בדצמבר 2011 וכן שורה של תחזיות במסגרת Predicts 2012, כוללים שורה ארוכה של תחזיות לשנת 2012 ואחריה, דבר שמפרסמת גרטנר מידי שנה. בין התחזיות לשנים הקרובות:

+ תקציבי טכנולוגיית המידע יוצאו מהבקרה ומהפיקוח של מחלקות ה- IT בארגונים. “המגמות המתמשכות לכיוון קונסיומריזציה ומיחשוב ענן מדגישות את המעבר של מקצת ממגוון האחריות שהייתה בעבר בידי ה- IT לידיהם של אחרים. המשתמשים נוטלים בקרה רבה יותר למכשירים בהם הם משתמשים וכך גם המנהלים העסקיים נוטלים בקרה רבה יותר על תקציבי ה- IT שבעבר היו נחלתם של ארגוני ה- IT בארגונים. עם התקדמותו של עולם ה- IT, המנמ”רים מוצאים עצמם כי הם חייבים לתאם את פעילויותיהם בטווח רחב הרבה יותר ממה שהיה בעבר. אומנם הדבר עלול להיות קשה מידי מבחינת מחלקות ה- IT הרי שהן חייבות עתה להסתגל לכך או שיידחקו הצידה”.

35% מתקציבי ה- IT הארגוניים של מרבית החברות ינוהלו בשנת 2015 מחוץ לתקציבי מחלקות טכנולוגיית המידע הארגוניות, מעריכה גרטנר ומציינת כי פרוייקטי IT יוגדרו כפרוייקטים עסקיים על כך המשתמע מכך.

+ בשנת 2012 יהיה גידול בכמויות המידע הזמין לארגונים ויהיה בכך אתגר עבורם להבינו. לדברי גרטנר, בהתחשב בשינוי של הבקרה על המערכות שמחלקות ה- IT ניצבות בפניו, הרי שאובדן היכולת להבטיח עקביות ויעילות הנתונים תגרום לכך שרבים מאנשי ה- IT ייאלצו להיאבק כדי למנוע מארגוניהם להחמיץ הזדמנויות מפתח או מלהשתמש במידע לא ברור לקבלת החלטות אסטרטגיות.

+ בשנת 2015 יעלה מספרם של פרוייקטים לפיתוח יישומים ניידים המוכוונים לטלפונים חכמים (סמרטפונים) ולמחשבי לוח (טבלטים על מספר פרוייקטי מחשבים אישיים בשיעור של 4 ל- 1.