גרטנר: המגזר הפיננסי נתון בחודשים האחרונים לסדרה מאסיבית של התקפות מניעת שירות מבוזרות בחודשים האחרונים

אביבה ליטן אנליסטית בכירה בחברת המחקר Gartner אומרת כי המגזר הפיננסי נתון בחודשים האחרונים לסדרה מאסיבית של התקפות מניעת שירות מבוזרות [distributed denial of service (DDoS)] בחודשים האחרונים.

אשר על כן היא מברכת על כל המבדקים לבחינת עמידותן של מערכות המחשוב של המגזר הפיננסי בפני התקפות מקוונות. כל המבדקים הללו הם חשובים ושימושיים מאוד “בעיקר משום שהם חושפים פערים ובעיות של תיאום [במסגרות זמן נתונות] בתהליכים ארגוניים”, אמרה ליטן. בנוסף, ציינה, התרגילים הללו מאפשרים לארגונים גם לבחון טכנולוגיות ותהליכי ניהול שברשותם כדי להתמודד עם ההתקפות הללו.

היא אמרה את הדברים בהקשר לכך שב- 18 וב- 19 ביולי 2013 נערך בארצות הברית תרגיל Quantum Dawn 2 שאורגן ע”י ה- Securities Industry and Financial Markets Association, SIFMA, כפי שדיווחתי כאן באתר.

במסגרת התרגיל כחמישים חברות בוול סטריט היו נתונות להתקפות סייבריות מאסיביות המיועדות לבחון מוכנות, עמידות ושרידות רשתות שירותים פיננסיים בארה”ב. כמו כן השתתפו בתרגיל הבורסות, משרד האוצר, המשרד לביטחון הפנים [Department of Homeland Security] וה- FBI. זו הפעם השנייה בשנים האחרונות שחברות בוול סטריט משתתפות בתרגיל כזה.