גרטנר: ב- 2015 נמשכו ההשקעות בביג דאטה אך לא בקצב של השנים הקודמות; יותר מ- 75% משקיעות או מתכוונות להשקיע בשנתיים הקרובות

20:44 19.09.2015

קטגוריות: תובנה עסקית BI/ביג דאטה

תגים: , , ,

Survey Analysis: Practical Challenges Mount as Big Data Moves to Mainstream, דו”ח של חברת המחקר Gartner  שפורסם ב- 16 בספטמבר 2015 אומר כי מתחילת שנת  2015 נמשכו ההשקעות בביג דאטה אך לא בקצב של ההשקעות כפי שהיה במהלך השנים הקודמות.

עוד עולה מהסקר שנערך בקרב 437 חברי ה- Gartner Research Circle Members  ביוני השנה (במגוון תעשיות במדינות שונות בעולם) כי יותר מ- 75% מהחברות משקיעות או מתכוונות להשקיע בשנתיים הקרובות בביג דאטה. מדובר בגידול בשיעור של 3% לעומת השנה הקודמת.

בקרב חברות שהשקיעו בטכנולוגיות ביג דאטה, 70% מהחברות מנתחות או מתכננות לנתח נתוני מיקום [location data] ו-  64% מהחברות מנתחות או מתכננות לנתח free-form text.

לארגונים מטרות רבות ליוזמות הביג דאטה כמו חיזוק חוויית והתנסות הלקוחות (לדברי 64% מהנשאלים), השגת שיווק מכוון יותר (47%) וקיצוץ עלויות.

עם הגידול בפרסומם של מקרים של כשלי אבטחת מידע הרי שחיזוק יכולות האבטחה הוא תחום שחווה גידול משיעור של 15% ל- 23%.

גרטנר אומרת כי נותר נושא ההחזר על ההשקעה [Return on Investment, ROI] בהקשר של מאמצי הביג דאטה. החברות שהשקיעו בתחום והחברות שמתכוונות להשקיע מצפות להחזר חיובי.

עם זאת, 43% מהחברות המתכוונות להשקיע ו- 38% שכבר השקיעו אינן יודעות האם ההחזר שלהן יהיה חיובי או שלילי. “אי-ודאות זו מדגישה את האתגרים בקביעת ערכם של פרוייקטי ביג דאטה”, אומרת גרטנר.

לדברי חברת המחקר, אחד מהשינויים המשמעותיים ביותר בממצאי הסקר השנה נוגע לתפקיד בארגון של מי יוזם פרוייקטי ביג דאטה: אשתקד המנמ”רים יזמו 37% מהפרוייקטים ומנהלי היחידות העסקיות יזמו 25% מהפרוייקטים. השנה, לעומת זאת, הפער מצטמצם ומדובר ב- 32% וב- 31%, בהתאמה.