“גלובס” פירסם ידיעה ‘בלעדית’ שתוכנה פורסם ב- Read IT Now ארבעה ימים קודם לכן

ביום ראשון, 21 באוקטובר 2018, בשעה 13: 08 פורסמה בעיתון “גלובס” ידיעה של ענת ביין-לובוביץ’ שסווגה כ’בלעדי’.

כותרת הידיעה הייתה: בדרך לברודקאסט? שידורי ספורט ישראליים מרכזיים יחויבו להיות משודרים בעידן פלוס.

כותרת-המשנה של הידיעה הייתה: משרד התקשורת יגיש הצעת חוק שתחייב את הגופים המשדרים להיכלל בעידן פלוס ● השידורים המרכזיים כוללים את המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל ובכדורסל ומשחקי נבחרות ישראל בכדורגל ובכדורסל ● המשמעות: רגולציה ראשונה על גופי תוכן כמו פרטנר וסלקום בתחום הטלוויזיה.

משפט הפתיחה של הידיעה היה: האם שידורי הספורט הישראלי בדרך חזרה לערוצי הברודקאסט? ל”גלובס” נודע כי בכוונת משרד התקשורת להגיש היום (א’) לוועדת השרים הצעה לתיקון חוק שתחייב שידורם של אירועי ספורט מרכזיים רק בערוצים המשדרים במסגרת “עידן פלוס”.

כל הכבוד  לידיעה הבלעדית של “גלובס” ולעבודה העיתונאית במסגרתה נודע לעיתון על כוונתו זו משרד התקשורת.

ועל כך יש לומר (לפחות) שני דברים:

+ ראשית, כבר ביום רביעי, 17 באוקטובר 2018, במהלך היום, פורסם רשמית ע”י מזכירות הממשלה סדר היום לישיבה הבאה של וועדת השרים לענייני חקיקה (א’, 21.10.2018) שכלל את הצעת שר התקשורת. לכתוב ארבעה ימים לאחר מכן, אחרי שהדברים פורסמו באופן רשמי באתר המידע הממשלתי, ש’ל”גלובס” נודע כי בכוונת משרד התקשורת להגיש היום (א’) לוועדת השרים הצעה לתיקון חוק’ – נוּ, מה עוד אפשר להגיד?

+ שנית, ביום חמישי, 18 באוקטובר 2018, בשעה 14:44, פירסמתי כאן באתר ידיעה שבפיסקה הראשונה שלה נאמר: “וועדת השרים לענייני חקיקה תדון בישיבתה השבועית ביום ראשון הקרוב (21.10.2018) בהצעת בהצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים)(תיקון מס’ 73)(העברת אירועי ספורט משמעותיים), התשע”ט – 2018, שהגיש שר התקשורת איוב קרא”.