‘גלובס’ מתהדר בידיעה “בלעדית” [הארכת העסקתו של פרופ’ ראובן גרונאו כיועץ למשרד התקשורת]; אלא שהמידע הזה פורסם ב- Read IT Now כבר 3 ימים קודם לכן

ביום רביעי, 13.1.2021, בשעה 14:31, פירסם כתב התקשורת של ‘גלובס, גד פרץ, ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו נאמר: משרד התקשורת מבקש להאריך את חוזה הייעוץ של פרופסור גרונאו בשנתיים וזאת על רקע המאבק שהוא מעריך שיתפתח מול בזק בנושא הפחתת תעריפי הטלפוניה שלה ב 400 מיליון שקל. התגובה של בזק כנראה הראתה שלא על הכל חשבו כשהזדרזו להוציא השימוע.

בשעה 15:46, באותו היום, פורסמה ידיעה של גד פרץ ב’גלובס’ שכותרתה: העסקת גרונאו כיועץ הוארכה בשנתיים בשל הטיפול בטלפוניה של בזק ומחירי השוק הסיטונאי.

בעקבות פרסום זה ב’גלובס’, המידע פורסם במספר אתרי חדשות שונים, כפי שעולה מחיפוש בגוגל.

איני יודע אם הדבר נעשה ביוזמתו של גד פרץ עצמו או ביוזמה של מי מהעורכים אבל לידיעה שלו הוצמד הסיווג “בלעדי”.

= = = = = = = = = = = =

עם כל הכבוד לגד פרץ, ויש כבוד, הרי ש’החוצב בעט’ פירסם דברים שלא היו כלל בלעדיים, כבר בעת פרסומם:

ידיעה באותו הנושא ממש התפרסמה כאן באתר זה כבר ביום ראשון, 10.1.2021, בשעה 14:44, כלומר: שלושה ימים לפני הפרסום ה'”בלעדי” ב’גלובס’.

הידיעה שלי פורסמה תחת הכותרת: משרד התקשורת: הארכה ללא תוספת תקציב לשם סיום פרוייקט – התקשרות המשך עם פרופ’ ראובן גרונאו.

אפשר לבדוק בדיקה פשוטה בגוגל כדי לראות שכל מה שכתבתי כאן – אמת.

= = = = = = = = = = = =

ואדגיש: אין זו הפעם הראשונה בה מתהדרים בעיתון על פרסום ‘בלעדי’ כשהדברים כבר פורסמו קודם לכן באתר שלי.

איני חושד שהדבר נעשה במזיד אלא בשל חוסר מוּדָעוּת. ועם זאת, הדבר קורה מידי פעם. רק בשנת 2020 דיווחתי על כך פעמיים: במארס (כאן) ובאוגוסט (כאן). לעומת זאת, בפברואר 2020 פורסמה ידיעה ב’גלובס’ שנתנה קרדיט ל’ריד איט נאו’ כפרסום ראשון של מידע (כאן).

= = = = = = = = = = = =