גידול של 125% במספר המקרים של התקפות עבריינים על תעשיית ה- Healthcare מאז שנת 2010; מחצית מכלל ספקי ה- Healthcare חוו התקפות

Fifth Annual Benchmark Study on Privacy and Security of Healthcare Data, הסקר השנתי החמישי של חברת המחקר Ponemon Institute  ושל חברת ID Experts שממצאיו פורסמו ב- 6 במאי 2015 אומר כי בשנים האחרונות חווה תעשיית הרפואה/הבריאות גידול במספר כשלי האבטחה [data breaches], במספר אירועי האבטחה ובהתקפות מצד עבריינים על התעשייה. תופעה זו חושפת מיליוני מטופלים והרשומות הרפואיות שלהם.

ממצאי הסקר מצביעים על גידול בשיעור של של 125% במספר המקרים של התקפות עבריינים על תעשיית ה- Healthcare מאז שנת 2010 וההתקפות הללו מהוות את המקור המוביל של כשלי האבטחה בתעשייה זו.

עוד מצביעים ממצאי הסקר על כך שארגונים בתעשייה זו עדיין אינם ערוכים  להתמודד עם סביבת איומי הסייבר הללו המשתנים במהירות ועל היעדר משאבים ותהליכים להגנה על נתוני המטופלים.

לדברי ה- FBI, עבריינים מכוונים למגזר הרפואה/בריאות עתיר המידע כיוון שבמקום אחד מרוכזים נתונים אישיים של יחידים, מידע על כרטיסי האשראי שלהם וכן מידע רפואי מוגן [protected health information, PHI] שלהם. העובדה שכל המידע הזה מרוכז יחדיו מניבה תמורה גבוהה כאשר שמים יד על המידע ומצליחים למכור אותו.

יצויין כי במושג התקפות עבריים מדובר בניסיון מכוון להשגת גישה בלתי-מורשית למידע רגיש, בדרך כלל מערכת מחשוב או לרשת, ובדרך זו להשיג נתונים אישיים. על-פי-רוב מתייחסים בהתקפות עבריינים להתקפות סייבר אבל הן יכולות גם להיות פעילות זדונית של אנשים מתוך המערכת לגבי מערכות המידע או תיקים רפואיים/חשבוניות/מסמכי ביטוח רפואי מנייר הזמינים בנקודות שונות של הארגון.

לדברי עורכי הסקר, כלל כשלי האבטחה עולים למערכת הרפואה/הבריאות סכום שנתי של 6 מיליארד דולרים כשההשפעה הכלכלית הממוצעת של כשלי אבטחה לארגון היא 2,134,800 דולרים.