גורמי תעשייה בטאיוואן: לקראת סוף 2018 צפוייה האטה במומנטום של מכירות ה- iPhone החדשים של Apple

האתר DIGITIMES דיווח ב- 26 בספטמבר 2018 כי לדברי גורמי תעשייה בטאיוואן הרי שלקראת סוף שנת 2018 צפוייה האטה במומנטום של מכירות ה- iPhone החדשים של חברת Apple. זאת לאחר התפוגגות ההמולה השיווקית הראשונית.

לדברי אותם גורמים המניע העיקרי לאותה האטה צפוייה היא התמחור הגבוה במיוחד שנקבע למכשירים החדשים  ובמיוחד למכשירי ה- iPhone XS Max. מניע משמעותי נוסף הוא העובדה שה- iPhone XS אינו כולל שידרוגי מפרט.

הם מציינים כי אחד האינדיקטורים החשובים היה שהגל הראשון של מכירות ה- iPhone XS  וה- iPhone XS Max לא חווה אותה התלהבות כמו זו שהייתה לגבי דור ה- iPhone 6 הקודם.

אם מומנטום המכירות של ה- iPhone XS  וה- iPhone XS Max אכן יואט כפי שצופים או שהמכירות העולמיות של שני המכשירים החדשים יהיו נמוכות מהמצופה, אזי חברת אפל עשוייה לקצץ בצורה משמעותית את הזמנותיה מיצרני שרשרת האספקה בדיוק כפי שעשתה לגבי ה-  iPhone 6s וה- iPhone 7.

מקצת מהאנליסטים הביעו אופטימיות לגבי עתיד המכירות של מכשירי ה- iPhone XR ששיווקם יחל לקראת סוף אוקטובר אך אחרים היו שמרנים יותר בהערכתם וזאת בהתבסס על יחס מחיר/ביצועים של ה- iPhone XR שאינו מרשים במיוחד בהשוואה לאלה של מכשירי Android בקצה העליון.

דיווח: חברת Apple מעבירה לחברת Foxconn יותר הזמנות עבור iPhone XR  מאשר לחברת Pegatron

העיתון בשפה הסינית  Economic Daily News, EDN דיווח ב- 25 בספטמבר 2018 אומר כי חברת Apple מעבירה לחברת Foxconn Electronics  יותר הזמנות עבור מכשיר ה- iPhone XR  החדש מאשר לחברת Pegatron.

לדברי העיתון הדבר נובע מהעובדה שחברת Pegatron חוותה האטה בייצור שלה בשל אילוצי קיבולת ומכירות נדחות של מספק רכיבי מפתח.

במקור פיצלה אפל את הזמנותיה בעיקר לשתי החברות הללו כשלחברת פגטרון היה נתח של 50-60% מההזמנות ואילו לפוקסקון נתח של כ- 30% מההזמנות מחברת אפל.

עתה הנתח של פגטרון ירד אל מתחת ל- 30% והיתר (מנתח ההזמנות המקורי שהיה בידי פגטרון מאפל) הועבר לחברת פוקסקון.

חברת אפל תתחיל לקבל הזמנות מוקדמות עבור ה- iPhone XR החל מה- 19.10.2018 ולספק את ההזמנות ב- 26.10.2018.

מבחן ‘פירוק לגורמים’ שערכה חב’ המחקר IHS Markit: מכשיר ה- iPhone XS Max החדש יקר ב- 20 דולר מבחינת עלויות המרכיבים שבו לעומת עלויות הרכיבים שב- iPhone X

חברת המחקר IHS Markit פירסמה ב- 28 בספטמבר 2018 הודעה לעיתונות לפיה צוות ה- teardowns and cost benchmarking team שלה השלים את הבחינה הפיזית הראשונה של מכשיר ה- iPhone XS Max החדש.

לגבי גירסת מודל ה- A1921 של הסמרטפון הנמכרת בצפון אמריקה עם זיכרון NAND של 64GB, ‘חשבון המרכיבים’ [Bill of Materials, BOM] הינו 390 דולר.

נתון זה גבוה בעשרים דולרים בהשוואה ל’חשבון המרכיבים’ של הטלפון החכם iPhone X.

לדברי חברת המחקר, המחיר ההתחלתי של iPhone XS Max בתצורת 6.5 אינץ’ הינו 1,099 דולר לצרכנים. נתון זה גדול במאה דולר בהשוואה ל- iPhone X בתצורת 5.8 אינץ’.

חברת המחקר אומרת כי לשם השוואה, ה- Samsung Galaxy S9+ המצוייד בזיכרון NAND של 64GB, ‘חשבון המרכיבים’ הינו 375.80 דולר והמחיר לצרכן הוא 840 דולר.

גם באתר Tech Insights מתפרסם מבחן ‘פירוק לגורמים’ לגבי מכשיר ה- iPhone XS Max החדש.