גופי הביטחון ברשות המסים אישרו התקנת מערכת ניסיונית המאפשרת חיבור מאובטח באמצעות קו סלולרי ללא מפתחות הצפנה

חטיבת החקירות במשרד האוצר/אגף המכס והמע”מ מבקשת להתקשר בפטור ממכרז לשם עריכת פרוייקט ניסיוני ייחודי.

אילן אבנרי ממונה חקירות בכיר לעבירות מחשב כותב בבקשת הפטור כי “במהלך השנתיים האחרונות ערכתי חיפוש נרחב בעולם הטכנולוגי של התקשורת המאובטחת במטרה למצוא מערכת אמינה לחיבור מעבדות הפורנזיקה של רשות המסים לצוותי החקירה בשטח. חיפושיי כללו מאמרים מקצועיים, בירור עם חברות שונות בעולם והשתתפות בכנסים מקצועיים בהם עולות טכנולוגיות חדשות.

“לאחר זמן מה נחשפתי למערכת תקשורת נתונים, שהוסבה מעולם האבטחה הצבאית והמודיעינית אל עולם הבנקאות העולמית ואינה מוכרת עדיין בישראל. ייחודיותה של המערכת הזו על-פני כל הפיתרונות האחרים הוא באופן החיבור המאובטח בינה לבין עמדות העבודה המוגדרות לה, באמצעות קו סלולרי וללא מפתחות הצפנה.

“מדובר בפיתוח ייחודי של מערכת תווך תקשורת מאובטח, המחברת את מעבדת הפורנזיקה של כל אחת מיחידות החקירה בארץ עם צוותי העבודה שלה בשטח באמצעות מחשב נייד ועל גבי קו סלולר.

“צורך זה עולה בכל תיק חקירה בו פורסים החוקרים מיחידתם לתקופות ארוכות במתקני המשטרה ובאמצעות מערכת זו יכולים עדיין לצפות בחומרי חקירה וראיות שהופקו ממחשבי המעורבים בתיקי החקירה עליהם הם עובדים.

“במהלך השנה וחצי האחרונות עמדתי בקשר עם החברה, שמקום מושבה בארה”ב ובהודו, ונפגשתי עם מנהליה לאיפיון דרישותינו ובדיקת היתכנות לשימוש בה לצרכינו (…) קבענו את קונפיגורציית העבודה אותה אנו מבקשים לרכוש ואף העברתי את המערכת לבחינה ולאישור של גורמי הביטחון במערכת המסים שלאחרונה אף אישרו א התקנה מבחינתם.

“בפנינו כעת רכישתה של מערכת אחת שכזו שתותקן ביחידת חקירות אחת, לצורך בחינתה והתאמתה המדוקדקת לדרישותינו. עם תום השנה ולאחר שנסיים את ההתאמות הנדרשות בכוונתנו לרכוש מערכות נוספות עבור שאר היחידות”.

נציגות החברה הזרה בישראל היא חברת וויזנס גרופ (2015) בע”מ [Wisns Group].