ב- 14.9.2015 יתקיים מפגש בין שר המשפטים הגרמני וראשי פייסבוק בגרמניה בעקבות דרישת השר למחיקת פוסטים גזעניים

15:25 07.09.2015

קטגוריות: אינטרנט

תגים: , , , ,

עפ”י דיווחי סוכנויות הידיעות, ב- 14.9.2015 יתקיים מפגש בין שר המשפטים הגרמני Heiko Maas וראשי פייסבוק בגרמניה וזאת בעקבות דרישת השר למחיקת פוסטים גזעניים.

בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס אמר השר המשפטים הגרמני כי פייסבוק תיאלץ לציית לחוקים גרמניים האוסרים התבטאויות גזעניות גם אם הדברים מותרים בארצות הברית בבחינת חופש הדיבור.

בראיון האשים השר את פייסבוק כי אינה עושה די למחיקת פוסטים גזעניים ומעוררי שינאה ואמר כי בגרמניה אין כל סובלנות כלפי ביטויים כאלו. הוא אמר כי חברת פייסבוק צריכה להקפיד יותר על פוסטים כאלו המתפרסמים אצלה.

השר הגרמני שלח מכתב בעניין ל- Richard Allan מנהל המדיניות הציבורית של חברת פייסבוק לאחר שקיבל תלונות רבות של משתמשים שהמחאות שלהם על פוסטים גזעניים – לא נענו בידי פייסבוק.

השר ציין כי כיום יש בגרמניה אנשים המשתמשים בפייסבוק להפצת שנאה כנגד מבקשי מקלט ומהגרים ונגד אותם גרמנים המתגייסים לסייע להם בקליטתם במדינה וכן להפצת רעיונות של שנאת זרים [xenophobia].

בתוך כך פורסם בסוף חודש אוגוסט כי אזרח אוסטריה בן 28 (ממוצא טורקי) שפירסם פוסט בפייסבוק שקרא להשתמש בגז נגד היהודים ולהרגם וכי היטלר צדק, נידון לשמונה חודשי מאסר בפועל. הפוסט פורסם בספטמבר 2014 והתייחס למבצע “צוק איתן” ברצועת עזה.