בתוך 5 חודשים: תביעה שלישית (ובקשה לאשרה – כמו את קודמותיה – כתובענה ייצוגית) נגד חברה בתחום שירותי האינטרנט

13:52 20.11.2020

קטגוריות: אינטרנט משפט

תגים:

לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגשה ב- 15.11.2020 תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד חברת מנא טכנולוגיות – אי. סי. אי. תקשורת חכמה בע”מ (הממוקמת בשדרות).

בכתב הטענות נאמר כי מדובר בחברה פרטית, מוגבלת במניות, הרשומה ופועלת בישראל החל מיום 6.8.2015. היא מספקת, בין היתר, שירותי חיבור למרשתת, תחת היתר כללי לביצוע פעולות בזק ולמתן שירותי בזק לפי חוק התקשורת (בזק ושידורים), שניתן לה ע”י משרד התקשורת.

בפתח כתב התביעה מצויין כי התביעה החדשה קשורה לשתי תביעות אחרות, נפרדות, שהוגשו אף הן לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד בחודשים יוני ואוגוסט 2020 נגד אותה משיבה [הערה: לשתי התביעות המוקדמות יותר נקבע מועד דיון משותף בחודש ינואר 2021].

“עניינה של התביעה דנן בכך שהמשיבה קושרת לקוחות בהסכמים לאספקת שירותי אינטרנט, אלא שמייד לאחר חתימת הסכמי ההתקשרות היא נמנעת מלשרתם, אינה טורחת אפילו לחברם למרשתת, גובה מהם אלפי שקלים חדשים על ציוד קצה, מחייבת אותם בחודש מלא בגין ההתקשרות עימה, זאת אף אם ההתקשרות עימה נעשתה במהלך החודש, לפני חיבור הלקוחות לשירותי המשיבה והמשיבה ממשיכה לחייב לקוחותיה גם אם כלל לא התחברו לשירות וגם לאחר שנמסרת להם בקשה לניתוק השירות שהיא נמנעת מלהעניק”.

עוד מצביע כתב התביעה על כך ש”מבדיקת טענות המבקשת עולה שמדובר בהתנהלות שיטתית הדורשת טיפול, שרק בית-משפט נכבד זה מסוגל להעניק, באשר דומה שאף ידיעת משרד התקשורת, חברות כרטיסי האשראי והמועצה הישראלית לצרכנות ואף הגשת תובענות ייצוגיות נוספות כנגדה, אין בהם כדי להביא את המשיבה לחדול מהתנהלותה הפסולה והרעה המעשירה את קופתה שלא כדין על גב לקוחותיה. במסגרת ההליך דנן, מתבקש בית-המשפט הנכבד לבחון את פעולות המשיבה ולקבוע כי זו פועלת באופן הנוגד את הדין, תוך גרימת נזק לציבור לקוחותיה”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד ברק רון.