בתוך יממה: הוגשו שלוש תביעות נפרדות (ובקשות לאשרן כתובענות ייצוגיות) נגד חברת בזק בהקשר של חברת בזק בינלאומי [ידיעה מעודכנת]

רקע: בתוך יממה אחת הוגשו שלוש תביעות נפרדות בבית-המשפט המחוזי (ולצידן בקשות לאשרן כתובענות ייצוגיות) נגד בזק החברה הישראלית לתקשורת. וכך דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה לגבי התביעות הללו:

■ הוגשה (10.11.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ ו- 50 דירקטורים ומנהלים ונושאי חברה בחברה, בשם כל מי שהחזיק במניות בזק ביום 9.11.2020; טרם פורסם כתב התביעה המלא; היקף התביעה הקבוצתי: 700 מיליון ₪.

■ לאחר שאתמול (10.11.2020) דיווחתי על ת”צ נגד בזק בהיקף קבוצתי של 700 מיליון ₪ בשם בעלי מניות שלה, מתברר כי אתמול הוגשה ת”צ נוספת, מאוחרת יותר, נגד בזק ובי קומיוניקיישנס: “עניינה של תובענה זו הוא בנזקים שנגרמו למבקש ולחברי הקבוצה המיוצגת כתוצאה ממעשים וממחדלים של המשיבים, שפעלו בניגוד לחוק ניירות ערך, והתקנות שהותקנו מכוחו”.

■ עוד זה מדבר וזה בא: תביעה ייצוגית שלישית בתוך יממה למחוזי בת”א נגד בזק בשם הלקוחות המחזיקים במניות החברה; היקף התביעה הקבוצתי: 55 מיליון ₪.

= = = = = = = = = =

התביעה הראשונה שהוגשה [תובענה לפי חוק ניירות ערך]

התובע/ת: עמית גנסין

הנתבעים: בזק + 50 נתבעים נוספים ובהם דירקטורים, מנכ”לים לשעבר בחברה, סמנכ”לי כספין ו/או מנהלי כספים ראשיים בחברה, מנכ”לים של החברה-הבת בזק בינלאומי – כולם בתקופה הרלבנטית: דוד גרנות, זאב וורמברנד, עידית לוסקי, אמנון דיק, יוסי אברג’יל, שלמה רודב, רן פורר, דארן גאלט, רמי נומקין, דורון תורג’מן, עמי ברלב, דב קוטלר, מרדכי קרת, טלי סימון, ארנה אלוביץ’ פלד, יהושע רוזנצוייג, אור אלוביץ’, שאול אלוביץ’, עמיקם שורר, חגי הרמן, אלדד בן-משה, יצחק אידלמן, פליקס כהן, יאיר דוד, אריה סבן, יהודה פורת, אליהו הולצמן, זהבית כהן, מנחם ענבר, אלון שליו, רן גוטפריד, דוד גלבוע, אייל יניב, יואב רובינשטיין, דב ויסגלס, משה ארקין, פנחס בוכריס, דוד בלומברג, תומר גוריאל, דוד מזרחי, סטלה הנדלר, אברהם גבאי, יעקב גלברד, יהלי רוטנברג, אלון רווה, אלן גלמן, רן עוז, רן גוראון, מוטי אלמליח ויצחק בנבנישתי.

היקף התביעה הקבוצתי: 700 מיליון ש”ח

מתוך כתב הטענות: “[…] ביום 9.11.2020 דיווחה לפתע בזק בדיווח מיידי כי בזק בינלאומי מצאה כי קיימות בספריה ‘יתקות נכסים נטו בלתי מוסברות … בערך של עשרות מיליוני ₪, שמקורו של חלק ניכר מהן הינו, ככל הנראה, בתקופות עבר של מעל 15 שנים’.

“במילים מכובסות פחות, המשמעות היא כי הדו”חות הכספיים שפירסמה בזק – היו מטעים. במשך 15 שנים (!), בזק דיווחה מידי רבעון, על יתרות נכסים נטו של בזק בינלאומי, בשיעור הגבוה בעשרות מיליוני ₪, מיתרות הנכסים נטו האמיתיות של החברה. עוד מתברר כי האפקטיביות של מנגנוני הבקרה היו מטעים אף הם, באשר מנגנוני הבקרה כלל לא היו אפקטיביים, ואיפשרו לדווח על טעות מהותית בדו”חות הכספיים משך שנים רבות, מבלי שאיש הבחין בה.

“ואכן השוק הגיב מייד לגילויים אלה, בירידות חדות, בעוד שכל השוק עלה בשיעור משמעותי בשים לב לידיעות חיוביות על פיתוח חיסון לקורונה; מניית בזק דווקא ירדה בקרוב ל- 4%(-).

“[…] בקשת אישור זו נועדה איפוא לרפא את נזקיהם של התובע וחברי הקבוצה שרכשו את מניית בזק בתקופת המידע המטעה ואשר ספגו ירידות שערים ונזקים כספיים עם גילוי האמת, ביום 9.11.2020”.

* לכתב התביעה צורפה חוות דעתו של המומחה, ד”ר איציק אלפי, מטעם התובע.

= = = = = = = = = =

התביעה השנייה שהוגשה [תובענה בעניין מערכת סליקה פנסיונית]

התובע/ת: כפיר ספיר

ב”כ התובע/ת: עורכי הדין עמית מנור ויוקי שמש

הנתבעים: בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ + בי קומיוניקיישנס + 73 נתבעים נוספים (רובם מאלה המופיעים ברשימה למעלה)

היקף התביעה הקבוצתי: 2.5 מיליון ש”ח

מתוך כתב הטענות: “עניינה של תביעה זו הוא בנזקים שנגרמו לתובע ולחברי הקבוצה כתוצאה ממעשים וממחדלים של הנתבעים […] הנתבעים הפרו את הוראות הדין, כאשר הם נמנעו מלגלות לציבור המשקיעים, במסגרת דו”ח מיידי ו/או בדו”חות התקופתיים, מידע מהותי אותו מחוייבים הם היו לגלות בהתאם להוראות הדין”.

= = = = = = = = = =

התביעה השלישית שהוגשה [תובענה לפי חוק ניירות ערך]

התובע/ת: גד נגבי

ב”כ התובע/ת: עו”ד יוסי האזרחי ומור תגר

הנתבעים: בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ + בי קומיוניקיישנס בע”מ + 12 ממלאי תפקידים בבזק

היקף התביעה הקבוצתי: 55 מיליון ש”ח

מתוך כתב הטענות: “עננינה של בקשת האישור בתובענה ייצוגית נגד בזק ויתר המשיבים לפיצוי המבקש וחברי הקבוצה המיוצגת, בגין נזקים שנגרמו להם בשל מחדלי דיווח וגילוי של החברה בבורסה לניירות ערך בתל אביב והסתרת מידע מהותי מציבור המשקיעים”.

= = = = = = = = = =

הערת עורך Read IT Now: בחלון המבזקים של האתר דיווחתי גם כי בזק בהודעה (10.11.2020) לבורסה לני”ע בת”א ולרשות לני”ע: למחוזי י”ם הוגשה בקשה (נוספת) לגילוי מסמכים לפני הגשת תביעה נגזרת בעניין יתרות נכסים בספרי בזק בינלאומי; יצויין כי גם הפעם (כמו במקרה הקודם עליו דיווחתי כאן באתר (5.11.2020 בבוקר) מגישת הבקשה היא חברת אוליר מסחר ותעשיות.