בתוך יממה, אותו תובע הגיש (בשני בתי-משפט שונים) שתי תביעות (נפרדות) ובקשות לאשרן כתובענות ייצוגיות [בנושא שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות] נגד שתי חברות טלקום

בתוך יממה בשבוע שעבר, אותו תובע הגיש (בשני בתי-משפט שונים) שתי תביעות (נפרדות) ובקשות לאשרן כתובענות ייצוגיות בנושא שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, נגד שתי חברות טלקום: פלאפון ורמי לוי.

התובע בשתי התביעות הללו הוא פאיז אבו עטא, “תושב ואזרח מדינת ישראל, סובל ממוגבלות בראייה והוא אדם נכה. המבקש נלחם למען אחרים שסובלים ממוגבלות ואף עוזר לאנשים שסובלים ממוגבלות”.

התביעה הראשונה הוגשה ביום 4.5.2020 בצהריים בבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד. בכתב הטענות נאמר בין היתר כי חברת פלאפון “[…] אינה טורחת ומתעלמת מחובת הנגישות לאנשים עם מוגבלות, אינה מפרסמת ציוד הקצה הנגיש עבור אנשים עם מוגבלות שמיעה ו/או עם מוגבלות בראייה ו/או עם מוגבלות פיזית כמתחייב ממנה בתקנות”.

“[…] מטרת הבקשה הינה לאכוף על המשיבה את החובה להנגשת אתר האינטרנט ע”י פירסום ציוד הקצה הנגיש כמתחייב מהתקנות“.

בהמשך כתב הטענות נאמר כי “המבקש, בהיותו אזרח מן השורה, הרגיש צורך לקנות מכשיר טלפון נגיש שמתאים לו לאור המוגבלות שסובל ממנה. הוא נכנס לאתר המשיבה ולא מצא דבר: חיפש למצוא מכשיר טלפון נגיש ולא מצא.

“המבקש חש בכעס רב והתקשר לקירות לקוחות של המשיבה, ולאחר שיחה ארוכה נאמר לו שאין להם באתר מכשירים נגישים ו/או ציוד קצה וכי עליו לסור למרכזי השירות ולבדוק אצלם באופן אישי”.

גם בא כוחו של התובע ערך בדיקה באתר ואף התקשר לשירות לקוחות ו”כן נתקבלה אותה תשובה שאין באתר המשיבה ציוד קצה נגיש”.

התביעה השנייה הוגשה ביום 5.5.2020 בצהריים בבית-המשפט המחוזי בתל אביב יפו והיא מופנית כלפי חברת רמי לוי שיווק השיקמה תקשורת.  התביעה דומה מאוד לתביעה הראשונה המצויינת לעיל.

שתי התביעות הוגשו באמצעות עו”ד מרזוק צלאח.

[הערה: כל ההדגשות מופיעות כך בתביעה].