בתוך חמישה שבועות: 3 תביעות ייצוגיות נפרדות נגד בנקים מסחריים שסירבו להפקיד כספים שבעלי חשבונות המתנהלים אצלם קיבלו כתוצאה ממימוש מטבעות דיגיטליים

14:41 13.09.2019

קטגוריות: בנקאות/פינטק/ביטוח משפט

תגים:

בתוך פרק זמן של חמישה שבועות הוגשו שלוש תביעות (ובקשות לאשרן כתביעות ייצוגיות) נגד בנקים מסחריים שסירבו להפקיד לחשבונות המתנהלים אצלם כספים שבעלי החשבונות קיבלו כתוצאה ממימוש מטבעות דיגיטליים. מדובר בשלוש תביעות נפרדות, של תובעים שונים.

■ ב- 5.8.2019 בשעות אחר הצהריים דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה: תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד בנק הפועלים בשם “כל אדם שביקש להפקיד בבנק כספים שהתקבלו בידו ממימוש מטבעות דיגיטליים והבנק סירב להפקיד כספים אלה בחשבונות”; במקרה הספציפי: הבנק, שהתובע הוא לקוח שלו, סירב להפקיד לחשבונו כספים שמקורם במכירת מטבעות ביטקוין שמכר; שווי התביעה המשוער של חברי הקבוצה: 75 מיליון ₪.

■ למחרת (6.8.2019) בבוקר פירסמתי כאן באתר ידיעה מורחבת לגבי תביעה זו.

■ שבוע לאחר מכן, ב- 12.8.2019, דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה כי הוגשה תביעה נוספת, נפרדת, (ע”י תובע אחר אך אותם ב”כ כמו בתביעה הראשונה) נגד מזרחי טפחות מסיבה דומה; שווי התביעה המשוער של חברי הקבוצה: 66.5 מיליון ₪.

■ ביום שישי, 13 בספטמבר 2019, הוגשה התביעה השלישית בנושא זה והפעם נגד בנק דיסקונט לישראל. שווי התביעה המשוער של חברי הקבוצה: שוב, 66.5 מיליון ₪.

■ בין לבין, ב- 13 באוגוסט 2019 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה:  עתירה מינהלית (לפי חוק חופש המידע) הוגשה ע”י איגוד הביטקוין הישראלי נגד בנק ישראל וחמישה בנקים מסחריים.

הערת עורך Read IT Now:

+ האתר Read IT Now היה האתר הראשון לדווח על הגשת התביעות הללו.

+ האתר Read IT Now היה האתר הראשון לדווח על הגשת העתירה המינהלית של איגוד הביטקוין הישראלי.

+ למרות זאת, ב- 18.8.2019 [חמישה ימים לאחר שפירסמתי דבר בעת”מ של איגוד הביטקוין] רועי קצירי פירסם ידיעה ב’גלובס’ שכותרתה: מחזיקי הביטקוין יוצאים לקרב נגד הבנקים שמסרבים לשרת אותם.

בכותרת המשנה נאמר: “בשורה של תביעות ופניות שהוגשו באחרונה ונחשפות כעת ב’גלובס’, מתחילים מחזיקי מטבע דיגיטלי ישראלים להיאבק בסירובם הגורף של הבנקים לאפשר להם להפקיד כספים או לפתוח חשבונות • בעתירת חופש מידע שהוגשה השבוע, נדרש בנק ישראל להציג לציבור את מדיניות הבנקים בעניין”.

בפיסקה השלישית של אותה ידיעה, נכתב: “ל’גלובס’ נודע כי צעד משמעותי בעניין זה נעשה השבוע, כשהוגשה עתירת חופש מידע לבית-המשפט המחוזי ירושלים על ידי איגוד הביטקוין הישראלי, ובה דרישה לחייב את בנק ישראל למסור לאיגוד עותקים של מסמכי המדיניות של כל אחד מהבנקים בישראל בנוגע לכספים שמקורם במטבע דיגיטלי”.

מעניין של’גלובס’ “נודעים” דברים אחרי שהם כבר פורסמו ב- Read IT Now (כמו למשל כאן). איני רומז חלילה שמדובר בהעתקה אבל מסב תשומת ליבכם לכך שאתר זה מקדים את כל האתרים בידיעות רבות המתפרסמות בו.