בתובענה ייצוגית נגד פלאפון תקשורת הציע השופט לב”כ הצדדים להידבר ביניהם (עד סוף ספטמבר) בדבר הגעה להסדר הסתלקות בהסכמה, מה שייתר המשך ההליך המשפטי

15:40 19.07.2019

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים:

ביום שלישי השבוע (16.7.2019) במהלך דיון קדם משפט שני בתביעה (ובבקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד פלאפון תקשורת הציע בית-המשפט המחוזי בת”א לבאי-כוח הצדדים להידבר ביניהם בדבר הגעה להסדר הסתלקות בהסכמה, מה שייתר המשך ההליך המשפטי. באותו היום פירסמתי דיווח על כך בחלון המבזקים של אתר זה.

בא כוח חברת פלאפון אמר בדיון כי “מנסים לתפוס כאן  טעות מקרית. זה פחות מזוטי דברים. ניצול ציני של מנגנון תביעה ייצוגית”.

כבוד השופט רחמים כהן חלק על דעת ב”כ פלאפון ואמר מפורשות כי יש הפרת חוזה מצד החברה אם כי אמר גם לב”כ התובע כי בסך הכל מדובר כאן על סכום שבמקרה המקסימלי יכול להגיע עד חצי מיליון ₪ ועל סכום כזה לא מנהלים תביעה ייצוגית.

“לאור הנתונים והמסמכים שהוצגו, בית-המשפט ממליץ לצדדים להגיע להסדר הסתלקות בהסכמה. הצדדים יודיעו לבית-המשפט עד 26.9.2019 על החלטתם”, כתב השופט בהחלטתו.

התביעה הוגשה בשם כל לקוחות פלאפון “בשם כל לקוחותיה שלכאורה חוייבו ביתר על הודעות מולטימדיה (MMS) שנשלחו למנויי חברות תקשורת אחרות, בתעריף העולה על התעריף שהיא מפרסמת”.

= = = = = = = = = = = = =

ב- 1 בדצמבר 2017 פירסמתי את הידיעה הבאה כאן באתר:

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה ב- 27 בנובמבר 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת פלאפון תקשורת בע”מ בשם כל לקוחותיה שלכאורה חוייבו ביתר על הודעות מולטימדיה (MMS) שנשלחו למנויי חברות תקשורת אחרות, בתעריף העולה על התעריף הנקוב אותו היא מפרסמת.

התובע בתביעה זו הוא גבעול שגיא. בתביעה נאמר בין היתר כי “… עניינה של הבקשה לאישור ושל התובענה המצורפת אליה היא דרך יצירתית בה נוקטת המשיבה במטרה להתעשר על חשבון לקוחותיה שלא כדין, באמצעות חיובם על הודעות MMS למנויים של חברות סלולריות אחרות, בתעריף העולה על התעריף הנקוב אותו היא מפרסמת.

“על-מנת לסבר את האוזן, החיוב המבוצע על-ידי המשיבה לכל הודעת MMS, הנשלח למנוי  בחברה סלולרית אחרת הינו על סך כולל של 80 אגורות בעוד שתעריף המשיבה מציין כי החיוב בעבור הודעת MMS יחידה הינו בסך כולל של 60 אגורות.

“עניין זה מקבל משנה תוקף בנסיבות כיום ששולח ההודעה כלל אינו יכול לדעת שהוא שולח את ההודעה לרשת אחרת, שכן כתוצאה מרפורמת ה’ניוד’ אין לאזרח רגיל את היכולת לדעת מתי הוא יוצר קשר, פונה או שולח הודעה לבעל טלפון סלולרי המנוי ברשת מתחרה.

התובע מעיד על עצמו כי הצטרף כלקוח לשירותיה של פלאפון תקשורת בתוכנית הידועה בכינוי ‘הכל כלול’ או בכינוייה הרשמי ע”י המשיבה – ‘פשוט ללא הגבלה’.

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין שרגא צייגר ויעקב (ג’קי) בובליל.

= = = = = = = = = = = = =