בתביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד ZER4U בגין משלוח Spam נטען: ב”כ הנתבעת הסבירה שאירעה תקלה מערכתית ונשלחו הודעות בהיקף גדול לנמענים שלא נתנו הסכמתם לקבלת הודעות פירסומיות

17:09 03.05.2019

קטגוריות: משפט

תגים:

ב- 16 באפריל 2019 הוגשה לבית-המשפט המחוזי בתל אביב יפו תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד חברת זר. פור. יו (2000) בע”מ [ZER4U] בגין משלוח Spam.

התובע בתביעה זו הוא ד”ר דוד ביטון. בכתב התביעה נאמר בין היתר כי “[…] הנתבעת היא חברה בע”מ אשר עוסקת ממכירת זרי פרחים ומוצרים נלווים ונחשבת לחברה הגדולה ביותר בארץ בתחומה ומפעילה אתר אינטרנט מוכר וידוע בישראל תחת שם המתחם. בתוך כל הנתבעת מפעילה את מועדון הלקוחות והיא אחראית למשלוח ההודעה המפרה.

“כחלק מהליך רכישת מוצרים באתר הנתבעת מתאפשר ללקוחות הפוטנציאליים להירשם לניוזלטר אשר כולל פרסומות מטעמה. התובע לא נרשם […] התובע הזמין בעבר זר פרחים מאת הנתבעת באמצעות אתר האינטרנט שלה אולם הקפיד שלא לסמן את הרובריקה המאפשרת לנתבעת להכניסו לרשימת התפוצה שלה לצורך קבלת הודעות פרסומיות”.

למרות זאת, לקראת סוף חודש דצמבר 2018 הוא קיבל דוא”ל פרסומי במסגרתו הוצעו לו מבצעי רכישה לשנה האזרחית החדשה.

התובע פירסם בדף הפייסבוק שלו הודעה בה שאל האם אנשים נוספים קיבלו הודעות דומות ואכן מספר אנשים הגיבו בחיוב על שאלתו.

הוא פנה אל החברה מספר פעמים אך לא נענה. “הנתבעת לא הגיבה בכתב אולם באת כוחה עו”ד תמר קרת ממשרד נשיץ, ברנדס, אמיר ושות’, זימנה את ב”כ התובע לפגישה במסגרתה הוסבר כי אירעה תקלה מערכתית אשר במסגרתה נשלחו הודעות בהיקף גדול לנמענים שלא נתנו הסכמתם לקבלת הודעות פירסומיות”.

בין הצדדים התנהל מו”מ “אשר לא צלח ומשכך מוגשת בקשת האישור”.

* התובע בתיק זה הגיש בינואר 2019 לבית-משפט השלום בתל אביב יפו תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד חברת וליוקארד, המפעילה את מועדון הלקוחות של מותג מוצרי השוקולד מקס ברנר, בגין משלוח Spam.

* התובע בתיק זה הגיש ב- 1 במאי 2019 לבית-משפט השלום בתל אביב יפו תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד חברת גולן טלקום, בגין משלוח Spam.