בשני (15.1) ייערך “דיון מהיר” בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא “מכירות פומביות של חבילות בדואר ישראל”; למרות טענות, באתר הדואר דווקא מתפרסם מראש מידי פעם על המכירות הפומביות הללו

18:19 13.01.2018

קטגוריות: דואר/שירותי דואר

תגים: ,

ב- 1 בינואר 2018 דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה כי “נשיאות הכנסת אישרה (1.1.2018) אישרה להעביר הצעה ל’דיון מהיר’ (של ח”כ עליזה לביא, עמר בר-לב ומסעוד גנאים) בנושא ‘מכירות פומביות של חבילות בדואר ישראל’ לוועדת הכלכלה”.

בינתיים פורסם סדר היום של וועדת הכלכלה ממנו עולה כי ביום שני הקרוב (15.1) ייערך הדיון בוועדת הכלכלה בראשותו של יו”ר הוועדה ח”כ איתן כבל.

שלושה חברי הכנסת שלחו פניות די דומות ליו”ר הכנסת בבקשה לדיון בנושא. בפניות נאמר כי “בשבוע שעבר פורסם תחקיר מטריד במיוחד בתוכנית ‘הכל כלול’ בערוץ 10, ממנו עולה כי חברת דואר ישראל עורכת מכירות פומביות למוצרים בשווי אלפי שקלים, שהוגדרו כ’חבילות עלומות’, קרי – חבילות שמסיבות אלו ואחרות לא הגיעו ליעדן.

“לפי הכתבה, מכירות פומביות אלו מתרחשות אחת לכחצי שנה, כאשר הציבור ברובו המוחלט כלל לא מודע לקיומן. מרבית הקונים הינם עובדי הדואר עצמם, שיודעים על קיומה מתוקף עבודתם בחברה. המוצרים נמכרים במחירים נמוכים בהרבה ממחיר השוק, עד לכדי פער של עשרות אחוזים. רווחי המכירה נכנסים לקופתה של חברת  דואר ישראל, למרות שמדובר כאמור במוצרים שנקנו ושולמו על ידי הלקוחות בעת הזמנתם.

“דו”ח נציבות תלונות הציבור כבר הצביע על הדואר כאחת מהשיאניות בכמות התלונות שמתקבלות, בין היתר בשל טענות על חבילות שלא מגיעות ליעדן, מגיעות באיחור רב או נמסרות פגומות.

“ממצאי התחקיר מעלים לכל הפחות שאלות אתיות מטרידות בדבר התנהלות הדואר, ובראשן השאלה מי התיר את המכירות הללו, כיצד נתקבלה ההחלטה ומדוע עובדי הדואר עצמם רשאים להשתתף בהן”.

הערת עורך Read IT Now:

* באתר דואר ישראל התפרסם ב- 11.12.2017 מכרז שנושאו “מכירה פומבית של חפצים שלא נדרשו ע”י הציבור”. בפרטי המכרז נאמר בין היתר כי “מחלקת עלומות מודיעה על מכירה פומבית של חפצים ללא בעלים. המכירה תתקיים במינהל הקהילתי הגבעה הצרפתית, רח’ ההגנה 13 בירושלים. המכירה תהיה ביום ב’, ז’ טבת תשע”ח (25.12.2017), מהשעה 10:00 בבוקר עד השעה 18:00 או גמר המלאי מוצעים למכירה: מוצרי חשמל, מצלמות, צעצועים, שעונים, תכשיטים, ספרי קודש וספרים כלליים, כלי בית ועבודה, קוסמטיקה ועוד. לא תותר כניסת אנשים מתחת לגיל 18. על הקונים להצטייד בתעודת זהות. התשלום במזומן בלבד החברה אינה אחראית לטיב ותקינות הפריטים שיימכרו”.

* ב- 11 ביולי 2017 פורסם מכרז דומה שהתייחס למכירה שתתקיים ב- 25.7.2017.

* ב- 26 בדצמבר 2016 פורסם מכרז דומה שהתייחס למכירה שתתקיים ב- 24.1.2017.