בשל עמדת משרד התקשורת האוצר דוחה בשנה מכרז לאספקת שירותי שיחות בינלאומיות למשרדי הממשלה; באישור החשכ”ל: פטור ממכרז בהיקף 2.5 מיליון ₪ בהתקשרות עם בזק בינלאומי

הגוף המפרסם: משרד האוצר – מינהל הרכש הממשלתי

תקנה: התקשרות המשך באישור ועדת פטור מרכזית בנסיבות מיוחדות

שם הספק: בזק בינלאומי בע”מ

מהות ההתקשרות: התקשרות המשך מכוח מכרז מרכזי לאספקת שירותי שיחות בינלאומיות עבור משרדי הממשלה. במכרז מרכזי מממ-8-2009 לאספקת שירותי תקשורת בינלאומיים נבחרה כספק זוכה חברת בזק בינלאומי. תקופת ההתקשרות במכרז נקבעה ל- 24 חודשים והסתיימה ביום 15.7.2011. עורך המכרז מימש זכותו להאריך את תוקף ההתקשרות עד ל- 15.7.2013. ב- 27.6.2013 אישרה וועדת המכרזים – בשבתה גם כוועדת פטור משרדית – את הארכת תוקף המכרז בחצי שנה נוספת עד ל- 15.1.2014.

מינהל הרכש הממשלתי נערך לפרסום מכרז חדש בינואר 2014 אולם עם פרסום דו”ח משרד התקשורת שעניינו בחינת האסדרה (רגולציה) של ענף שירותי הבזק הבינלאומיים הסתבר כי עריכת המכרז עיתוי הנוכחי, עוד בטרם האסדרה, אינה יעילה ותשכלל תחרות בין מספר ספקים מצומצם. במענה משרד התקשורת/תחום רגולציה לפניית מינהל הרכש הממשלתי הועבר כי אין זה נכון לצאת למכרז בראשית 2014 שכן צפוי שינוי מהותי בכללים ובתנאי השוק ובכלל זה בספקים ובתנאי התחרות לרבות הצטרפות ספקים חדשים.

לאור זאת ועל-מנת לאפשר קיומו של מכרז יעיל שיתחר בין מספר מתמודדים רחב ככל האפשר נתבקשה הארכת המכרז בשנה נוספת במהלכה יימשך מתן השירות למשרדי הממשלה ויעודכנו מסמכי המכרז בהתאם לרפורמה שתיערך ע”י משרד התקשורת. הארכת ההתקשרות נדרשת לתקופה של שנה היום וגם לאחר שיסתיימו הליכי האסדרה בענף תידרש תקופת מעבר של מספר חודשים לצורך היערכות של הספקים הקיימים והחדשים למימוש תנאי הרגולציה החדשים וכן לצורך למידה והיערכות של מינהל הרכש הממשלתי לשינויים שיחולו בענף.

התחלת ההתקשרות: 15 בינואר 2014; סיום ההתקשרות: 15 בינואר 2015

החלטה: אושר ע”י החשבת הכללית מיכל עבאדי-בויאנג’ו; היקף כספי: 2,5000,000 ₪.

הערות: פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד