בשל האירוביזיון: איוב קרא שר התקשורת יעלה בישיבת הממשלה (א’, 1.7) את טיוטת חוק השידור הציבורי הישראלי (תיקון)

“לאחרונה נתקבלו מאת איגוד השידור האירופי European Broadcasting Union, EBU מכתבים בעניין ההשלכות האפשריות של הקמת תאגיד חדשות ייעודי ונפרד עפ”י הוראות תיקון מס’ 8, על חברותו של תאגיד השידור הישראלי באיגוד ועל קיום תחרות האירוביזיון בישראל בשנת 2019.

“בשל לוחות הזמנים הקצרים להיערכות הגורמים הרלבנטיים לקיומה של תחרות האירוביזיון בישראל בשנת 2019, ובכלל זה הצורך בהתקשרויות הנדרשות לקיום התחרות, נדרשת וודאות באשר לחברותו של תאגיד השידור הישראלי באיגוד השידור האירופי.

“לפיכך, על-מנת להסיר את החששות מההשלכות האפשריות כאמור במכתבי איגוד השידור האירופי, עולה הצורך בביטול הסעיפים הנוגעים להקמת תאגיד חדשות נפרד בתיקון מס’ 8.

“יחד עם זאת, בהמשך להחלטת בית-המשפט מיום 15 במאי 2017, מוצע להותיר על כנת את הסעיפים הנוגעים לקליטת עובדים מרשות השידור בתאגיד השידור הישראלי ובשירות המדינה”.

איוב קרא שר התקשורת יעלה בישיבת הממשלה (א’, 1.7) את טיוטת חוק השידור הציבורי הישראלי (תיקון מס’ ) – הסמכת ועדת השרים לענייני חקיקה: השרים יצביעו על אישור עקרוני את התיקון; ועדת השרים לחקיקה תוסמך לאשר על דעת הממשלה את הנוסח הסופי של הצעת החוק שתוגש לכנסת; וועדת הכנסת תתבקש להקדים את הדיון בהצעת החוק ולהתיר קריאה שנייה  בהצעת החוק  ביום הנחתה על שולחן הכנסת.

בהצעת החלטת הממשלה נאמר כי עמדת עו”ד דנה נויפלד היועצת המשפטית של משרד התקשורת הינה ש”באישור היועץ המשפטי לממשלה, הערות לתזכיר יועברו עד ליום 1 ביולי 2018 בשעה 09:00. איני רואה מניעה משפטית לאישור ההצעה”.

לעמדת היועץ המשפטי לממשלה (כלכלי-פיסקלי) אין מניעה משפטית לאשר את ההצעה.

הערת עורך Read IT Now: כאמור, בזכות האירוביזיון תבוטל ההחלטה על הקמת תאגיד חדשות נפרד מתאגיד השידור הישראלי. לאור שעות האדם והאנרגיה שבוזבזו בכל הקשור לדיונים קודם להקמת כאן – תאגיד השידור הישראלי ולרצון הממשלתי להקים תאגיד חדשות נפרד, נשאלת השאלה האם הגורמים המקצועיים והמשפטיים טרחו כלל לפנות בזמנו ולברר באיגוד השידור האירופי מה עלולות להיות ההשלכות של הרמת גוף חדשות נפרד מהתאגיד ולהתריע בפני הגורמים הפוליטיים על כך.