בריטניה: לנוכח גידול בהברחות של מכשירים סלולריים, בתי-הסוהר בממלכה פעלו לסגירת מאות חשבונות של אסירים במדיה החברתית

כלי התקשורת בבריטניה מדווחים כי לנוכח הגידול הרב של הברחות אלפי מכשירים סלולריים, בתי-הסוהר בממלכה פעלו לסגירת מאות חשבונות מדיה חברתית של אסירים בריטיים. הדבר נעשה לאחר שה- HM Prison and Probation Service הבריטי זיהה את החשבונות הללו כשייכים ברובם לאסירים.

במהלך שלוש שנים [2015-2018] נרשם גידול של כמעט פי ארבעה במספר החשבונות ב- Facebook, ב- Instagram וב- YouTube. מדובר ב- 1,736 חשבונות, מרביתם – של אסירים שהעלו תכנים לרשתות החברתיות באמצעות אותם מכשירים מוברחים אבל גם לגבי חשבונות של אנשים חופשיים שהעלו בהם מסרים (לרבות תמונות וקטעי וידיאו) שהוברחו ע”י האסירים מתוך כתלי בתי-הסוהר.

ארגון ה- Prison Officers Association הזהיר כי הנתונים “המזעזעים” כלשונו מסכנים את האמון במערכת אכיפת החוק ואילו ה- Prison Service הבריטי הודיע כי הוא עובד בשיתוף פעולה עם חברות המדיה החברתית כדי לסגור חשבונות של אסירים.

הנתונים פורסמו משרד המשפטים הבריטי לאחר שהוגשה בקשה לפי חוק חופש המידע [Freedom of Information, FOI].

כלי תקשורת בריטיים דיווחו כי במהלך 12 החודשים שעד חודש מארס 2018 היו 10,643 מקרים בהם נתפסו מכשירים סלולריים בביתי-סוהר באנגליה ובוויילס, גידול בשיעור של 15% לעומת השנה שקדמה לה.

דובר של שירות בתי-הסוהר בבריטניה אמר כי השירות משקיע מיליונים במערכות סריקת גוף [body scanners], בטכנולוגיית חסימת מכשירים [phone-blocking technology] ובאמצעים אחרים למנוע הברחת מכשירים סלולריים והשימוש בהם בין כותלי בתי-הסוהר במדינה. לדבריו, מציאת מכשיר סלולרי אצל אסיר גוררת הארכת פרק הזמן שירצה במאסר.