בקשות לפטור ממכרז של משרד הבריאות

לאחרונה פורסמו מספר הודעות על בקשות להתקשרות עם ספק יחיד שפירסם משרד הבריאות. להלן מקצת מהבקשות:

שם הספק: מיקרוסופט ישראל

מהות ההתקשרות: במשרד הבריאות פיתחו, מפתחים ויפתחו מערכות בסביבת מיקרוסופט דינמיקס. ע”מ לאפשר שימוש מיטבי במערכות אלה נדרשת ביצוע סקירות טכנולוגיות של תוצרי בכדי להעמיד מערכות ללא בעיות ביצועים (Performance) וללא תקלות מיותרות המנצלות באופן מיטבי את יכולות המוצרים. לזה נדרש גורם המכיר את קוד המוצר עצמו – חברת מיקרוסופט.

במשרד הבריאות ישנן מספר מערכות המבוססות על מוצרי Microsoft Dynamics, ומספר רב של מערכות המבוססות על פלטפורמה זו ונמצאות בפיתוח. שימוש מיטבי במערכות אלה דורש ליווי צמוד של חברת מייקרוסופט באמצעות חטיבת Microsoft Consulting Services, MCS . במסגרת שירות זה מעורבת החברה בביצוע סקירות טכנולוגיות של תוצרי הפרוייקטים באופן שיבטיח פריסה ומימוש באופן העומד בסטנדרטים המקצועיים של החברה ובהנחיותיה (Guidelines & Best Practices). ייעוץ זה חשוב בכדי להעמיד מערכות ללא בעיות ביצועים (Performance) וללא תקלות מיותרות המנצלות באופן מיטבי את יכולות המוצרים.

המשרד רוכש שירותי יישום ופיתוח מגורמים רבים בשוק, אולם לצורך חוות הדעת והחותמת המקצועית של היצרן המפתח את המוצרים (והיחיד המסוגל לפתור בעיות בקוד המוצר עצמו), נדרשת התקשרות ישירה עם הספק שהינו בעל התוכנה – חברת מיקרוסופט. היקף ההתקשרות : עד 750,000 ₪.

שם הספק: זיעור

מהות ההתקשרות: משרד הבריאות מנוי על שירות המידע של חברת מיקרומדיקס העולמית עבור יחידות המשרד ובתי החולים החולים הגריאטריים והפסיכיאטריים, לצורך קבלת מידע על אינטראקציות בין תרופות, מינונים, תופעות לוואי וכיו”ב. מערכת פרומתיאוס, אשר הינה התיק הרפואי בבתי החולים הגריאטריים והפסיכיאטריים, כוללת מימשק מובנה למערכת ההתראות של חברת מיקרומדיקס המאפשרת קבלת התראות מותאמות אישית עבור מטופלים בהתאם לנתוני התיק הרפואי. משרד הבריאות מבקש לשדרג הרישיונות הקיימים בבתי החולים, לכיסוי השירות הנוסף המספק התראות במימשק למערכת פרומתיאוס. חברת זיעור בע”מ הינה הנציגה הבלעדית של חברת MICROMEDEX העולמית בעלת המוצר בישראל ועל כן על פי מצב הדברים החוקי, הינה החברה שיכולה לתת שירות למערכת.

הגורם במשרד: משרד הבריאות/האגף לשירותי מידע ומיחשוב/תחום פיתוח

שם הספק: סאפ ישראל

מהות ההתקשרות: תחזוקת רישיונות SAP לשנת 2012 – לשימוש מערכת אגף גריאטריה במשרד [התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2012; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2012; החלטה: נרשם; הערות: דיווח פטור משרדי].

שם הספק: מרוז מערכות תוכנה

מהות ההתקשרות: משרד הבריאות מבקש להתקשר עם חברת מרוז כספק יחיד על מנת לאפשר השלמת הסבת מערכות אקלים ולפיד מסביבת FOXPRO הפועלות במספר יחידות במשרד לסביבת מיקרוסופט כולל שימוש ב-MSQL. השדרוג נמצא בשלבים סופיים של העבודה. נדרש לבצע השלמת השדרוג והסבת נתונים לתוכנה המשודרגת.

שם הספק: מג’יק תעשיות תוכנה (ישראל) בע”מ

מהות ההתקשרות: חב’ מג’יק זכתה במכרז לתחזוקה ותמיכה במערכות מג’יק שונות במשרד-מכרז 21/2003. במסגרת מכרז זה ביצעה חברת מג’יק תחזוקה ופיתוח שינויים ושיפורים במערכת ניהול מבחנים עבור אגף מקצועות רפואיים במשרד הבריאות.