בקשות לפטור ממכרז שהגיש משרד הרווחה והשירותים החברתיים

לאחרונה הגיש משרד הרווחה והשירותים החברתיים מספר בקשות להתקשרות בפטור ממכרז. להלן מקצת מהבקשות הללו:

שם הספק: נס טכנולוגיות

נושא ההתקשרות: 1. משרד הרווחה והשירותים החברתיים מעוניין להתקשר עם חברת נס איי.טי. בע”מ, היצרן והספק הבלעדי של שירותים לגבי תוכנת Desk המשמשת כתוכנת ניהול הלשכות: לשכת שר, מנכ”ל, משנה למנכ”ל, סמנכ”ל וכמו כן מנהלי מחוזות ואגפים. התוכנה נותנת מעטפת פתרונות לניהול מידע, מסמכים ותהליכים ארגוניים. בבסיס ארכיטקטורת השירותים קיימים שירותים מבוססי אינטרנט.

2. משרד הרווחה והשירותים החברתיים מעוניין להתקשר עם חברת נס איי.טי. בע”מ, הספק הבלעדי של שירותים לגבי תוכנת SYNCSORT המשמשת בסביבת המחשב מרכזי Mainframe במערכת ההפעלה Z 10 כתוכנת מיון יחידה בכל היישומים.

שם הספק: חברת ואלידור בע”מ

נושא ההתקשרות: חברת IDERA היא יצרנית של תוכנות לניהול בסיסי נתונים SQL. המשרד רכש מספר מודולים של החברה. חברת ואלידור היא הספק היחיד בארץ לתמיכה והפצה של מוצרי IDERA.

שם הספק: זיו האפט ייעוץ וניהול בע”מ

נושא ההתקשרות: משרד הרווחה והשירותים החברתיים מעוניין להתקשר עם חברת BDO זיו האפט. החברה הנה הספק הבלעדי לתחזוקת התוכנה Easy2Comply (לשעבר, SECURITIVE). התוכנה נמצאת בשימוש שני האגפים האחראים, כל אחד בתחומו, על נושא אבטחת המידע במשרד (אגף מערכות מידע ואגף הביטחון) ומאפשרת בניית תשתית רחבה לניהול תהליכי העבודה בתחום אבטחת המידע, הוצאת נהלים ועוד [הערה: מניות חברת DYNASEC נמכרו במלואן לחברת צ’ק פוינט טכנולוגיות בנובמבר 2011. כחלק ממדיניות המכירות של צ’ק פוינט הוחלט כי דיינסק תמכור את מוצריה דרך מפיצים בלבד. BDO ישראל נבחרו כמפיץ של דיינסק בישראל].

שם הספק: חברת פרדיגמה

נושא ההתקשרות: משרד הרווחה והשירותים החברתיים מעוניין להתקשר עם חברת פרדיגמה מערכות בע”מ, בית התוכנה שייצר את תוכנת הישגית- תוכנה המנהלת את הפעילות במעון לאנשים מוגבלים, הן בפן התפעולי והן בפן התרופתי של החוסים, ונמצאת בשימוש בכל המעונות הממשלתיים בארץ. חברת פרדיגמה היא הספק והמתחזק היחיד בארץ לתוכנה זו.

שם הספק: לוג-און תוכנה בע”מ

נושא ההתקשרות: משרד הרווחה והשירותים החברתיים מעוניין להתקשר עם חברת לוג און תוכנה בע”מ, המספקת למשרד הרווחה חבילת תוכנה DPT המיועדת לסביבת המחשב המרכזי. חברת לוג און הינה הספק היחיד המספק שרותי תחזוקה לחבילת התוכנה DPT.

שם הספק: יבמ ישראל IBM

נושא ההתקשרות: 1. משרד הרווחה והשירותים החברתיים מעוניין להתקשר עם חברת IBM. חברת IBM מוכרת שירותי תחזוקה תוכנה וחומרה בסביבת ה- MF (מחשב מרכזי). בתחום התוכנה מתחזקת חברת IBM את הציוד מתוצרתה (מחשב מרכזי, כונני קלטות, דיסקים, מדפסת מרכזית, ציוד תקשורת בקר תקשורת). בתחום התוכנה מתחזקת החברה את רוב מרכיבי התוכנה בסביבת ה- MF )מערכת הפעלה, תוכנת תקשורת, אבטחת מידע, ניהול גיבויים וכו’). החברה הינה היצרנית של מרכיבי החומרה ותוכנה שהוזכרו לעיל והספקית היחידה בארץ לשירותי תחזוקה למרכיבים אלה.

2. באגף המחשוב במשרד הרווחה והשירותים החברתיים מוצב מחשב מתוצרת IBM הכולל ציוד היקפי מתוצרתה. רק חברת IBM נותנת שירות ותמיכה לציוד זה ורק היא מוסמכת לבצע את הטיפול והשירות למחשבים ולציוד ההיקפי (למעט מדפסות) המקושרים אליו.

שם הספק: אס. פי. אל. תוכנה בע”מ

נושא ההתקשרות: משרד הרווחה והשירותים החברתיים מעוניין להתקשר עם חברת אס.פי.אל. תוכנה בע”מ לצורך תחזוקת תוכנות בסביבת המחשב המרכזי. במשרד פועלות מספר תוכנות מבית חברת SOFTWARE AG שחברת SPL היא נציגתה הבלעדית בארץ. לחברת SPL הסכם מסגרת רב-שנתי עם ממשלת ישראל המקנה למשרדי הממשלה הנחות מחיר למוצרי התוכנה של החברה.

במשרד הרווחה פועלות מספר תוכנות מבית חברת SOFTWARE AG.

להלן הסבר על כל תוכנה בנפרד:

ADABAS/NATURAL: חבילת תוכנות המהוות פלטפורמה לפיתוח יישומים בסביבת ה-Mainframe. בחבילה מרכיבי תוכנה שונים, בין היתר: בסיס נתונים (ADABAS), כלי פיתוח (NATURAL), כלים אחרים המטפלים בהליכים שונים של פיתוח היישומים ובאבטחת המידע. בסביבה זו פועלים מספר יישומים מרכזיים במשרד, לדוגמה מערכת “מסר”, המנהלת את כל תשלומי המשרד לרשויות המקומיות.

APPLINX: התוכנה מאפשרת קישוריות בין פלטפורמות מחשוב שונות (במקרה שלנו מיקרוסופט ו- Mainframe). תוכנת APPLINX עושה שימוש בשיטות מתקדמות בעזרת WEB SERVICES, ובכך ניתן לנצל את סביבת ה- MF והפיתוחים שנעשו בה ולשלבה בסביבת יישומיי ה- OPEN. כמו כן, התוכנה מאפשרת בניית מעטפת חלונאית (WEB APPLICATION) ליישומי MF Z10-. התוכנה משמשת במיוחד ליישומים חדשים המפותחים בסביבת מיקרוסופט, ומצריכים קישוריות לצורך קבלה או אימות נתונים (לדוגמה) עם נתוני סביבת ה- MF המהווים מקור נתונים מרכזי. בכך ניתן לחסוך מאמצי פיתוח וכפילויות נתונים ולנצל בצורה אופטימאלית את פיתוח הקוד בסביבת ה- MF.

שם הספק: CA Technologies – סי איי סופטוור ישראל בע”מ

נושא ההתקשרות: 1. חברת CA היא היצרן של תוכנת CA-UNICENTER. מודול אחד של התוכנה SERVICE DESK נמצא בשירות המשרד כמערכת לניהול המוקדים 118 ו- HELP DESK לפרוייקט שחר ולעובדי המשרד. חברת CA הנה הספק היחיד של עדכוני תוכנה עבור רישיונות ה-SERVICE DESK בארץ.

2. חברת CA הנה היצרן והספק הבלעדי של קבוצת תוכנות ניהול בסביבת המחשב מרכזי Mainframe במערכת ההפעלה Z/VM (ניהול אבטחת מידע, ניהול הגיבוי, ניהול ספרית קלטות ועוד), כולל שירותי תחזוקה בארץ. פירוט התוכנות:

VMSECURE- תוכנת אבטחת מידע. התוכנה אחראית לניהול ה-DIRECTORY: הגדרת משתמשים, קבוצות משתמשים, הקצע שטחי דיסק וגישה אליהם

VMTAPE – תוכנת ניהול ספריית קלטות. הקלטות משמשות כמדיה לגיבוי הנתונים

VMBACKUP – התוכנה משמשת לניהול הגיבויים

VMOPERATOR – תוכנה לניהול הקונסול של המפעיל

VMSPOOL – תוכנה לניהול קבצי SPOOL, ביניהם קבצי ההדפסה

שם הספק: היטאצ’י דטה סיסטמס ישראל בע”מ

נושא ההתקשרות: חברת היטאצ’י הנה הספק הבלעדי של חומרה מתוצרתה בסביבת המחשב מרכזי ,Mainframe כולל שירותי תחזוקה בארץ. כמו כן חברת היטאצ’י הנה הספק יחיד של תחזוקה למערכות אחסון מתוצרתה בארץ.