בקשות לפטור ממכרז: משרד המשפטים – רשות האכיפה והגבייה

לאחרונה הגישה רשות האכיפה והגבייה מספר בקשות להתקשרות בפטור ממכרז. להלן מקצת מהבקשות הללו:

שם הספק: SAP גרמניה [התקשרות בהיקף 9,681 אירו לא כולל מע”מ)

מהות ההתקשרות: במסגרת פיתוח המערכת החדשה לרשות האכיפה והגבייה (מערכת “כלים שלובים”) שולב מודל FI של מערכת סאפ ככלי לניהול כספי תיקי הוצל”פ, בקרה על-ידי גזברות ארצית ודיווחים למערכת מרכב”ה. לצורך שימוש במערכת סאפ נדרשים רישיונות לכל המשתמשים ותחזוקתם. ההזמנה תיפתח לסאפ גרמניה ולא לסאפ ישראל.

שם הספק: מג’יק תעשיות תוכנה (ישראל) בע”מ

מהות ההתקשרות: מערכת המידע של המרכז לגביית קנסות נבנתה על תשתיות מג’יק (היום גרסה XPA) ועברה התאמות ופיתוחים ייעודיים במהלך השנים. בנוסף פותחו מספר ממשקים המחברים את המערכת לגופים חיצוניים כגון בנק הדואר ושרת התשלומים של משרד האוצר וכן מוקד המידע הטלפוני של המשרד. קיים צורך בהרחבת המערכת למודולים חדשים לאור שינויי חקיקה והרחבת הגופים לטובתם מתבצעת הגבייה, ממשקים נוספים למשרדי ממשלה, שיפורים נדרשים בתחום הכספי. לשם כך נדרשת תמיכה ברמה גבוהה כדי לסייע לצוות פיתוח של המשרד.

שם הספק: אוליב תוכנה בע”מ

מהות ההתקשרות: במסגרת פרוייקט כלים שלובים הופרדו שרתי אוליב מבתי-משפט ונרכשו רישיונות נוספים. מוצר אוליב הינו אחראי לעיבוד, לארכוב אוטומטי וחיפוש מסמכים הנסרקים במסגרת ההליך בהוצאה לפועל והצגתם במערכת ומחוצה לה. מערך אוליב הוקם בייצור. לקראת עלייה לאוויר של המערכת יש לחדש חוזה תחזוקה שפג תוקפו.

שם הספק: אוטופונט איי.פי.אס

מהות ההתקשרות: במסגרת פרויקט כלים שלובים נבחנו פתרונות להדפסת המחאות במדפסות רגילות מתוך מודול SAP-FI המשולב במערכת כולל שורת קוד מגנטי. הפתרון שנבחר הינו של חברת אוטופונט. כרגע קיימת מדפסת אחת המיועדת להדפסת שקים. לצורך גיבוי אנו מעוניינים לרכוש ערכה נוספת כולל שנת תחזוקה.

שם הספק: בזק בינלאומי

נושא ההתקשרות: בזק בינלאומי מספקת שירותי תקשורת נתונים מוצפנים במסגרת מערכת המידע של ההוצאה לפועל (הוצל”פ). שירותים אלה והצפנת הנתונים נדרשים לצורך שמירת על חיסיון המידע ועבודה מול גופים מסוימים וכן עורכי דין. כמות הגופים המקושרים באמצעות שימוש בשירות זה היא במגמת ירידה בשל שדרוג טכנולוגי שמבוצע בהדרגה [היקף כספי: 8,000 ₪ לחודש, לא כולל מע”מ].

שם הספק: מיקרוסופט ישראל בע”מ

נושא ההתקשרות: התשתית האפליקטיבית של רשות האכיפה והגבייה מבוססת על מוצרי מיקרוסופט הנרכשים באמצעות הסכם מרכזי של מנהל הרכש המרכזי. לשם סיוע בפיתוח ותמיכה במוצרים המשולבים במערכות השונות מבקשת הרשות לרכוש חוזה לתמיכת “פרמייר” של מיקרוסופט המעניק ייעוץ של מהנדסי תוכנה וטיפול בקריאות על תקלות. מדובר בהתקשרות ישירה מול מיקרוסופט. אופן ההתקשרות מוסדר מול חברת מיקרוסופט בהתאם להוראות חשכ”ל והודעת מכרז מרכזי מ-16-2-3. מימוש ההוראה דורש סיווג מיקרוסופט כספק יחיד.

שם הספק: סוופקום בע”מ

נושא ההתקשרות: תחזוקת ושינויים במערכות בקרה המשמשות את הנהלת המשרד:

+ מערכת ניהול תקני רכב: הספק נבחר לפני מספר שנים על ידי הנהלת בתי-המשפט במסגרת הליך של בקשה להצעת מחיר לכתיבת מערכת לניהול תקני הרכב במשרד. במסגרת ההפרדה בין בתי משפט והוצל”פ בשנת 2009 וכדי לחסוך רכש או כתיבה של מערכת חדשה סוכם על המשך שימוש במערכת גם בעתיד. המערכת הינה ייעודית לניהול תקני הרכב במשרד, משרתת את הנהלת המשרד ומותאמת לצרכים של הארגון. תכולת ההתקשרות המבוקשת הינה המשך תחזוקה של המערכת וביצוע שינויים בהיקף הנדרש.

+ מערכת יונה – הספק נבחר ביולי 2008 כדי לאפיין ולפתח מערכת בקרה של מחסני הוצאה לפועל. מדובר במערכת צדדית חיונית לצורכי בקרה על התהליכים בתחום עיקול ומכירת מטלטלין מעוקלים במבוצעים ע”י מחסנים חיצוניים. המערכת מתממשקת עם מערכת הליבה של המשרד ומערכות המחשוב של המחסנים.

שם הספק: נס טכנולוגיות, יבמ ישראל וטלדור

נושא ההתקשרות: הארכת ההתקשרות עם החברות נס טכנולוגיות, יבמ ישראל וטלדור לתחזוקת המערכת הקיימת ופרוייקט “כלים שלובים”. מתן הפטור מסתמך על תקנה: התקשרות המשך באישור ועדת פטור מרכזית בנסיבות מיוחדות. הבקשה אושרה ע”י החשכ”ל.

שם הספק: סנסקום ייעוץ וניהול פרויקטים בע”מ

נושא ההתקשרות: דיווח פטור משרדי. מתן הפטור מסתמך על תקנה: התקשרות המשך בסמכות ועדת פטור משרדית. מדובר בהארכת התקשרות עם חברת סנסקום לאחר שמימוש כל זכויות הברירה במסגרת המכרז בו זכתה מסתיים ב- 14.2.13. הואיל והאגף המקצועי שבע רצון מהשירות שניתן על ידי החברה ולאור העובדה כי נדרש המשך התקשרות לטובת פרוייקטים שכבר התחילה לטפל בהם למשך שנה אחת נוספת כאשר במהלך שנת 2013 יפורסם מכרז פומבי חדש. בכפוף לתקנה 3(4)(ב)(2) לתח”מ ובהתאם לנימוקים לעיל והמפורטים בפרוטוקול המצ”ב, אושר המשך התקשרות לשנה נוספת.

שם הספק: י.א.מיטווך ובניו בע”מ NCR

נושא ההתקשרות: רכישת שרת הדפסות דגם HP JETDIRECT 170X מחודש עם אחריות (לא מייצרים דגם זה יותר; הספק שאותר הוא היחיד היכול לספק יחידות חדשות כולל אחריות)