בקשות לפטור ממכרז: בנק ישראל

בנק ישראל פירסם לאחרונה מספר הודעות לגבי התקשרות עם ספק יחיד.

שם הספק: דנאל פתרונות תוכנה

מהות ההתקשרות: התקשרות עם חברת דנאל פתרונות תוכנה, כספק יחיד, לאספקת מידע עדכני מהבורסה באמצעות תוכנה ייעודית שפותחה על ידי דנאל בהתאם לצרכים של בנק ישראל. חברת דנאל פיתחה את היישום המותאם לצורכי בנק ישראל, המכרז וההסכם המקורי היו בעיקר לנושא רכישת המערכת והטמעתה בבנק אך כללו את האפשרות למתן שירותי תחזוקה (כולל עדכונים, תיקונים ושדרוג). במהלך השנים נבנו מספר יישומים וממשקים פנימיים מול מערכת דנאל; הסבתם מחדש תחייב השקעה במיפוי, בהגדרה ובכתיבה מחדש של הממשקים.

שם הספק: OPEN TEXT

מהות ההתקשרות: התקשרות עם OPEN TEXT, ספק תושב חוץ, לצורך תחזוקת תוכנת Exceed לאמולציה חלונאית לשרתי UNIX, המשמשת את הבנק. בבדיקה מול יצרן התוכנה בחו”ל, נמצא כי אין בישראל ספק שביכולתו לספק שירותי תחזוקה לתוכנה.

שם הספק: ב.י.ס מערכות תוכנה מתקדמות בע”מ

מהות ההתקשרות: התקשרות עם ב.י.ס מערכות תוכנה מתקדמות בע”מ, כספק יחיד, לאספקת שירותי תחזוקה ותמיכה לתוכנת NETPASS הקיימת בבנק במחשב המרכזי. הספק הוא של התוכנה, והוא הספק היחיד בישראל המספק את שירותי התמיכה והתחזוקה לתוכנה

שם הספק: משרד האוצר/שע”מ (שירות עיבודים ממוכן)

מהות ההתקשרות: התקשרות עם שע”מ לצורך הספקת בסיסי נתונים שונים בנושאי מיסים.

שם הספק: אורקל ישראל בע”מ

מהות ההתקשרות: התקשרות עם חברת אורקל ישראל בע”מ כספק יחיד, לצורך רכישה, תחזוקה, ייעוץ, הטמעה ושירותי Professional Services למוצרי מסד נתונים אורקל ומוצרים נלווים, המשווקים ומיוצרים ע”י חברת Oracle. מערכות הסביבה המבוזרות בבנק ישראל, מבוססות בעיקרן על מסד נתונים אורקל [בסיסי נתונים, שרתי אפליקציה, כלי פיתוח ועוד]. חברת אורקל ישראל היא החברה היחידה בישראל המוסמכת ע”י חברת Oracle Corporation והיחידה שהוכשרה על-ידה למתן שירותי תמיכה לרבות אספקת גרסאות ותוכנות חדשות. תקופת ההתקשרות עד 30.6.2017; היקף ההתקשרות: עד 7 מיליון ₪, לפי צורכי הבנק.

שם הספק: אופטיביט 1990 בע”מ

מהות ההתקשרות: התקשרות עם חברת אופטיביט 1990 בע”מ לצורך תחזוקת מערכת Keyfile הקיימת בבנק. הספק הוא גם יצרן התוכנה והוא היחיד שבאפשרותו לספק את שירותי התחזוקה.

שם הספק: ICS Quest

מהות ההתקשרות: התקשרות עם חברת איי.סי.אס קווסט בע”מ, לשם תחזוקת כלי פיתוח באורקל, שחזור אובייקטים ברשת ומערכת דו”חות . זאת לאחר פרסום מוקדם באתר האינטרנט של הבנק, בדבר כוונת הבנק להתקשר עם החברה. משלא נמצאו מתנגדים לעניין והתקבל אישור המנכ”ל מתאריך 13.2.12, אישרה ועדת המכרזים את ההתקשרות.

שם הספק: גטר טק בע”מ

מהות ההתקשרות: אימוץ תוצאות מכרז מרכזי של החשב הכללי (החשכ”ל) בדבר התקשרות עם החברת גטר טק בע”מ לשם רכישת מדפסות בהיקף של כ- 100,000 ₪ לפי צורכי הבנק.

שם הספק: Office Depot

מהות ההתקשרות: אימוץ תוצאות מכרז מרכזי של החשב הכללי (החשכ”ל) בדבר התקשרות עם חברת אופיס דיפו בע”מ לשם רכישת ציוד משרדי ומתכלים למדפסות ופקסים.

שם הספק: בזק בינלאומי בע”מ

מהות ההתקשרות: התקשרות המשך עם חברת בזק בינלאומי שזכתה במכרז פומבי לשם רכישת רכיב אבטחת מידע, מטעמים של יעילות וחיסכון.

שם הספק: HP

מהות ההתקשרות: התקשרות עם חברת היולט פקרד (ישראל) בע”מ כספק יחיד, לשם מסירת מידע אודות מירשם האוכלוסין. זאת לאחר פרסום מוקדם באתר האינטרנט של הבנק בדבר כוונת הבנק להתקשר עם החברה. משלא נמצאו מתנגדים לעניין והתקבל אישור המנכ”ל מתאריך22.2.12, אישרה ועדת המכרזים את ההתקשרות

שם הספק: סי.טי.בי מערכות בנקאיות בע”מ

מהות ההתקשרות: המשך התקשרות (עד לתאריך 31.12.2013) עם חברת סי.טי.בי מערכות בנקאיות בע”מ, לשם רכישת רשימה נוספת של מערכת אמנט, בנסיבות שבהן האחידות נדרשת מטעמים של יעילות וחיסכון.

שם הספק: איוויב בע”מ (eWave)

מהות ההתקשרות: התקשרות עם חברת איוויב בע”מ, שזכתה במכרז פומבי, לשם עיצוב דו”חות ופורטלים, בנסיבות שבהן השמירה על האחידות נדרשת מטעמי יעילות וחיסכון.

שם הספק: אופיסופט בע”מ (Opisoft)

מהות ההתקשרות: התקשרות המשך עם חברת אופיסופט בע”מ, שזכתה במכרז פומבי, לשם ייעוץ בנושא פרויקט תמ”ר, בנסיבות שבהן השמירה על האחידות נדרשת מטעמי יעילות וחיסכון.