בקשה של משרד האוצר להתקשרות בפטור ממכרז לצורך רכש שרתי להב של היצרן HPE

הגוף המפרסם: משרד האוצר

שם הספק: טרם נבחר הספק הזוכה בהליך

מהות ההתקשרות: רכש שרתי להב של היצרן  HPE

התחלת ההתקשרות: 25 בפברואר 2018; סיום ההתקשרות: 28 בפברואר 2021

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: אנטולי וייסמן ה- CTO של משרד האוצר כותב בבקשת הפטור כי “משרד האוצר מפעיל כיום מערך שרתים, הפועל באתר חדר המחשב המרכזי של המשרד, ובאתר משני. מערך שרתים זה מבוסס על עשרות שרתים מתוצרת חברת HPE, בתצורת שרתי להב. שרתים אלו מותקנים במארזים, הכוללים את ספקי הכוח וחיבורי התקשורת, ומאפשרים התקנה של 16 שרתים בכל מארז.

“על-מנת לאפשר למשרד לעמוד בדרישות להפעלת מערכות חדשות, המתוכננות בתוכנית העבודה לשנת 2018, נדרש המשרד להרחיב את מערך השרתים, ולהתקין שרתים נוספים במארזים הקיימים. מאחר ובמארזים הקיימים נותרו מקומות פנויים להתקנת שרתים נוספים, הרי שהרכש הנדרש כולל שרתים בלבד, ללא צורך ברכש מארזים, וללא הרחבת רשת התקשורת ורשת האחסון. השרתים המבוקשים יותקנו באתר הראשי ובאתר המשני.

“מאחר ועל השרתים החדשים להיות מותקנים במארזים הקיימים כיום במתקני המחשב של המשרד, הרי שהשרתים חייבים להיות מתוצרת חברת HPE.

“יתרונות המשך השימוש בשרתי HPE למשרד האוצר: השימוש בשרתי HPE יבטיח למשרד: ניצול מלא של ההשקעות שכבר בוצעו במארזים, ובתשתיות התקשורת המשרתות את המארזים הקיימים וכן המשך שימוש בכלי הניהול הקיימים של חוות השרתים המתאימים לשרתי HPE, ללא צורך בהתקנתם של כלי ניהול נוספים המתאימים לשרתים של יצרן שונה”.