בקשה לפטור ממכרז של רשות המים: “ייעוץ משפטי מקדים בתחום הפלילי” למנהל יחידת המחקרים בארגון לקראת מסירת עדות מומחה במשטרה לגבי האסון בנחל צפית

וועדת המכרזים של הרשות הממשלתית למים ולביוב קיימה ב- 8 במאי 2018 ישיבה שלא מן המניין לדיון בבקשה להתקשרות בפטור ממכרז עם עורך דין חיצוני ממשרד שאינו ספק השירותים המשפטיים הקבוע של הרשות [משרד נחמני-בר, מורין עו”ד].

בפרוטוקול הישיבה נכתב כי “רשות המים התקשרה עם הספק, נחמני-בר, מורין, משרד עו”ד, למתן שירותי ייעוץ משפטי בהליכים פליליים ובתביעות. מדובר בתחום אשר לגורמי הרשות אין עדיין מומחיות בו וקידומו מחייב העסקת מומחה חיצוני.

“לאור האסון שהתרחש בנחל צפית, נדרש עובד הרשות, ד”ר עמיר גבעתי, להתייצב במשטרה למתן עדות על-תקן מומחה בחקירה בעניין האסון.

“הכרחי כי העובד לא יגיע למשטרה ללא כל ייעוץ מקצועי ועל כן יש לוודא כי העובד יקבל ייעוץ משפטי בתחום הפלילי.

“הרשות פנתה לספק אך ממנו נמסר כי הוא מייצג נחקר אחר בפרשה ולכן מנוע, מחמת ניגוד עניינים, לייעץ גם לרשות ו/או לעובדיה.

“על כן מבוקש לאשר הרחבת התקשרות עם המשרד בגין ייעוץ משפטי ע”י עו”ד מרק פרי, שאינו עובד משרד הספק, אך הומלץ על-ידו, כמקצועי, לעניין נקודתי זה”.

יצויין כי לפי אתר האינטרנט של רשות המים, ד”ר עמיר גבעתי הוא מנהל יחידת המחקרים של הרשות. יחידה זו “אחראית על ייזום, בחינה ובקרה של מחקרים וסקרים בתחומים רבים ומגוונים הקשורים למשק המים: ההידרולוגיה, איכות מים, הידרומטאורולוגיה ושינוי אקלים, כנרת, התפלה, בטחון מים, ייעול השימוש במים וכלכלה. היחידה מלווה את שלבי המחקר השונים של מחקרי ‘הקול הקורא’, ומרכזת את דוחות המחקר אשר מוגשים ע”י החוקרים. יחידת המחקרים אחראית על מינוי ועדות שיפוט מקצועיות למחקרים ומינוי רפרנטים”.