בקשה לפטור ממכרז: רשות התחרות/OECD

הגוף המפרסם: משרד הכלכלה/רשות התחרות

שם הספק: הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי

[Organisation for Economic Co-operation and Development, OECD]

מהות ההתקשרות: הדרכת פורום התחרות החדש של הרשות והקניית הידע, היכולות והכלים הייחודיים שקיימים בארגון.

התחלת ההתקשרות: 1 במאי 2020; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2021

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: איל שפירא עוזר הממונה על התחרות כותב בבקשת ההתקשרות כי רשות התחרות מקימה פורום תחרות במטרה לשפר את האופן שבו נשקלים שיקולי תחרות בקרב משרדי הממשלה. חטיבת התחרות (Competition Committee) של ארגון ה- OECD תהווה חלק משמעותי מהדרכת הפורום ותקנה לחברי הפורום מהידע, היכולות והכלים הייחודיים שקיימים בארגון. נציגי הארגון יגיעו לישראל להדרכת שני מפגשים של הפורום, כל מפגש כחצי יום עובדה, ובנוסף, יארח הארגון את חברי הפורום במשרדי הארגון בפריז.

הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (OECD) הוא ארגון בינלאומי של המדינות המפותחות שמטרתו לקדם את הכלכלה העולמית. מדובר בארגון יחיד מסוגו בעולם, בעל ידע נרחב ביחס לכל תחומי הכלכלה.

אחת החטיבות שפועלות בארגון היא Competition Committee. חטיבה זו מרכזת את פעילות הארגון בתחומי התחרות והיא בעלת כלים ייחודיים לסיוע לרשויות תחרות בעולם בפיתוח כלים תחרותיים. חטיבת התחרות של הארגון פיתחה ארגז כלים (“toolkit”) לביצוע בחינה תחרותית של רגולציה ממשלתית.

במסגרת ההתקשרות, חטיבת התחרות של ה- OECD תקנה לחברי הפורום את הידע והיכולות הדרושות על מנת להטמיע את ארגז הכלים בקרב נציגים בכירים במשרדי הממשלה השונים ועל מנת לרכוש ידע תחרותי מעמיק במגוון תחומים. כל אלו יסייעו לשיפור משמעותי של התחרות בתחומים עליהם אחראים אותם נציגים.

לאור זאת, חטיבת התחרות של ה– OECD היא בעלת ידע וכלים ייחודיים לשיתוף הפעולה הנדרש. אין אף ספק אחר שהוא בכל היכולות, הידע והנכונות לבצע שיתוף פעולה כאמור מלבד חטיבת התחרות של ה– OECD.