בקשה לפטור ממכרז: רשות המים/מוטורולה סולושנס [רכש מכשירי קשר רשת רדיו לאומי “ברק כתום”]

הגוף המפרסם: משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים/רשות המים

שם הספק: מוטורולה סולושנס ישראל בע”מ [Motorola Solutions]

מהות ההתקשרות: רכש מכשירי קשר רשת רדיו לאומי “ברק כתום”

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2015; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2015

החלטה: אושר ע”י וועדת המכרזים

הערות: בישיבת וועדת המכרזים נמסר כי מערכת התקשורת של רשות המים בחירום מתבססת על מערכות סלולריות, קווי בזק, טלפון לווייני ותקשורת אינטרנט. בכל אירוע קיים צורך לתקשורת בין רשות המים לבין משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, משטרת ישראל (מ”י), פיקוד העורף (פקע”ר) ורשות החירום הלאומית (רח”ל). הגופים מצויים כיום ברשת רדיו לאומי ומפעילים אותה בעת אירוע.

“כחלק מלקחי אירועי חירום קודמים ובעיקר השריפה בכרמל, הוחלט על הקמת מערכת רדיו לאומי אליה יחברו כלל גופי החירום במדינת ישראל. היות ולא הייתה יד מכוונת וגוף אחד שהוביל את הנושא פותחה המערכת ע”י שני גופי חירום במדינת ישראל: מערכת ‘ניצן’ השייכת למשטרת ישראל ומערכת ‘ברק כתום’ השייכת לפקע”ר. הרשת הינה רשת ייעודית לחירום בעלת כיסוי קליטה מיטבי בכל חלקי המדינה ובעלת מבנה ויכולת המבטיחות אמינות, שרידות, יתירות ויכולת הפעלה מיטבית בשעת חירום.

“נכון להיום רק חברת מוטורולה מספקת את המכשירים למ”י, פקע”ר, כיבוי והמלה וכלל משרדי הממשלה וגופי התשתיות וזאת לאור הצורך הטכני המבצעי”.

“הספק הוא נציג בלעדי בישראל של חברת מוצרי מוטורולה כפי שעולה מהליך בחינת קיומם של ספקים שערך הרפרנט בהנחיית הוועדה ובהתאם לחוות הדעת של [עמוס גבע מנכ”ל] חברת GCOM GROUP [ג’יקום גרופ בע”מ] שממליצה על שימוש ברשת רדיו לאומית ‘ברק כתום’ “.