בקשה לפטור ממכרז: רשות האוכלוסין/צ’ק פוינט טכנולוגיות תוכנה

הגוף המפרסם: משרד הפנים/רשות האוכלוסין וההגירה/אגף אבטחת מידע

שם הספק: צ’ק פוינט טכנולוגיות תוכנה בע”מ

מהות ההתקשרות: כוונה להתקשרות עם חברת צ’ק פוינט טכנולוגיות תוכנה [Check Point Software Technologies] כספק יחיד לטובת פתרונות אבטחתיים טכנולוגיים ייחודיים

התחלת ההתקשרות: 31 ביוני 2016; סיום ההתקשרות: 31 במאי 2017

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: עידו תלמי מנהל אבטחת מידע ברשות האוכלוסין וההגירה כותב בין היתר בבקשת הפטור ממכרז כי “במסגרת פרויקטים בתחומי אבטחת מידע ברשתות המחשב של רשות האוכלוסין וההגירה הוחלט ברשות לצאת למכרז פומבי לרכישת  מוצרי אבטחת מידע בתחומי חומת אש (Firewall) מבין מגוון המורשים לשווק מוצרי צ’ק פוינט.

מוצרי חומת האש יסייעו לרשות בהגנה מפני מתקפות מחשב (סייבר) שמקורן ברשתות תקשורת ציבוריות כדוגמת רשת האינטרנט וברשתות פנימיות של הרשות. השירות הנדרש הוא אספקה של מוצרי חומת אש (חומרה) ורישוי שנתי לשימוש במוצר”.

הוא מציין כי “רשות האוכלוסין וההגירה הינה גוף מונחה שירות ביטחון כללי (שב”כ) ע”פי החוק להסדרת הביטחון. חלק מרשתות המחשב ברשות הוגדרו כרשתות מסווגות בהיבטי ביטחון המדינה. לפיכך קיים צורך להגן על רשתות אלו מפני הטמנה של רכיבים ותוכנות עוינים בחומרה/תוכנה (בשנים האחרונות פורסמו מספר רב של מקרים בהם נתגלו הטמנות בחומרה/ פיתוח קוד תוכנה עוין על ידי גורמי ביון זרים באותן ארצות בהם המוצרים מפותחים)”.

“חברת צ’ק פוינט היא החברה הישראלית היחידה שמייצרת מוצרי חומת אש בעלת זיקה ישראלית העובדת עם כלל גורמי הביטחון במדינה – הפיתוח עבור משרדי הממשלה וגורמי הביטחון נעשה בתחומי גבולות ישראל, על ידי עובדים שהם אזרחי המדינה ולפיכך קיימת סבירות נמוכה יותר לביצוע פעולות זדוניות במוצרי החברה”.

“מוצרי חומת אש של חברה אחת ברשת כולה מקטין את הצורך ברכישה של מוצרים נלווים כגון מוצרי ניהול וניטור מרכזיים ועל ידי כך משפר בצורה ניכרת את מערך אבטחת המידע. בנוסף, יישום של מוצרי חומת אש של חברה אחת ברשת מאפשר קבלת תמונה רוחבית כוללת בהיבטי אבטחת מידע, וזו לעומת שילוב של מוצרי חומת אש של יותר ממוצר אחר אשר מקיים קושי ממשי בביצוע זאת”.

“השוק הישראלי ובייחוד משרדי הממשלה השונים עושים שימוש נרחב במוצרי החברה, קשב החברה לגופים ממשלתיים הינו גבוה וממוקד לקוח ולפיכך זמני התגובה לצרכי הלקוחות קצרים מאד”.